Sinds een paar dagen doet mijn gordel aangever het niet helemaal correct.
Als ik instap, contact omzet, wordt de gordel me keurig aangereikt, maar ook direct weer terug getrokken. Heb even zitten zoeken in eerdere post, maar krijg mijn probleem niet boven. Wel hoe hij zou moeten werken, dank je wel Leeflang .
Om dubbelingen te voorkomen heb ik dit stuk onderstaand in gekopieerd.
Wie weet waar ik het best eerst kan zoeken?
__________________________________________________________________________________________________
Re: 500SEC Project
Berichtdoor Leeflang » 30 jun 2012, 01:47
De werking van de gordel aangever is als volgt:
De gordel wordt alleen aangegeven als
- de auto op contact staat
- het betreffende portier gesloten is
- het betreffende portier open is geweest
De gordel aangever gaat weer terug als
- de gordel in de gesp gestoken wordt
- de rode knop op de gesp ingedrukt wordt
- na een tijdje (een halve minuut of zo), als de gordel niet in de gesp gestoken wordt
- de auto uitgezet wordt
- het betreffende portier geopend wordt
De gordel aangever gaat heen en weer als de motor bij het aangeven van de gordel te veel weerstand ondervindt
- van het oprol mechanisme
- van de gordel die niet gladjes door het driehoekige uiteinde van de aangever glijdt
De gordel aangever stopt dan ergens halverwege en blijft zo staan tot het contact uit- en weer ingeschakeld wordt.
Het kan zelfs zijn dat daarvoor zekering 15 even verwijderd moet worden.
Voor een goede werking zijn dus nodig:
- goede zekeringen (nummers 14 en 15 in serie 1, nummers 1 en 15 in serie 2)
- goede schakelaars in de deurstijlen
- goede schakelaars in de gespen
- goede gordel aangever modules
- goede gordel aangever mechanismes
- goede elektrische verbindingen tussen al die componenten
- soepel lopende gordels (oprol mechanismes)