Beste forumleden,
Sinds kort heb ik een raar en vervelend probleem met mijn 500SE uit 1985. Tijdens het rijden slaat hij ineens af en start daarna niet meer. Je merkt niks tijdens het rijden, hij houdt niet in en stottert niet, hij slaat gewoon zomaar af. Na een tijdje wachten (half uur) start hij ineens weer wel. De motor draait gewoon goed rond en heeft brandstof. De volgende onderdelen zijn al vernieuwd:
- Bosch verdelerkap
- Bosch rotor
- Beru siliconen bougiekabels
- bougies
Alle vacuümslangen voor de zekerheid ook maar even nagekeken, hier is niks mis mee, al denk ik niet dat het probleem hier iets mee te maken heeft. Laadspanning is zonder verbruikers 14V.
Zaterdag is de ANWB erbij geweest. De monteur was ook Mercedes liefhebber, maar kon niets vinden. Hij verdenkt de spoel die onder de rotor zit. Ik ben dus al begonnen de verdeler uit elkaar te halen (op de auto, zodat tijdstip niet verandert). heb de meeste delen er al af, nu moet alleen de vacüum vervroeger er nog af.
Heeft iemand enig idee hoe je het vacuüm potje van het verdelerhuis af moet halen zonder hem te slopen? En is het ook echt zo dat deze spoel regelmatig problemen veroorzaakt, en hoe kan je dit controleren?
Verder heb ik op het forum gelezen dat het brandstofrelais ook problemen kan geven. Ik ga dus even een draadje maken om poos 7 en 8 te kunnen verbinden. De kickdown wordt schijnbaar ook geregeld door dit relais, deze werkt al niet sinds ik de auto heb.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Joeri