Heren...het probleem met de knipperlichten (zie bericht 16 juni) is opgelost!!
Het was gelukkig een klein probleempje.
Desbetreffende zekering en gaatje waar zekering instaat waren geoxideerd.
Dit schoongemaakt en Betsie knippert als vanouds weer met haar ogen
Echter de dame komt nu weer met een ander probleem.
En zelf denk ik dat dit door mij niet 1,2,3, is op te lossen.
Ben namelijk geen monteur...moet het hebben van wat logisch nadenken en de kennis die is blijven hangen die mijn vader mij vroeger heeft meegegeven.
Maar wie weet krijg ik van jullie wat goede tips waarmee ik verder kan komen.
Dus mannen...kom maar op met de jullie expertise voor het volgende probleem:
Nadat Ik samen met een goede vriend de LPG installatie eruit heb gehaald wil ze s'morgens heel moeilijk starten.
We hebben toen de bougies vernieuwd, verdelerkap schoongemaakt en geoxideerde punten daarin opgeschuurd....dit hielp ietsjes.
Daarna de gasregelaar? schoon gespoten met remreiniger en weer gesmeerd.... ook de benzinepomp zoemt mooi rustig.
Alle stekkertjes op de motor op en neer bewogen en gesmeerd maar niks heeft geholpen.
Als ik eindelijk naar veel starten haar aan de praat krijgt schommelt het toerental heel erg (lijkt net of ze uit haarzelf gas geeft Gezichtje met knipoog)
Als ze echter eindelijk start en warm is dan loopt de motor heel mooi.
Ben afgelopen week naar de RDW geweest voor keuring van gas naar benzine en daar constateerde de monteur dat de CO heel laag is, hij vertelde mij dat hij daaruit kon opmaken dat de motor te weinig benzine krijgt.
Denk jullie dat afstelling CO het probleem is?...zo ja, kan ik die zelf afstellen of moet ik dit laten doen bij bv de Hobbyhut in Zutphen?....of hebben jullie nog andere tips en trucks!!
Alvast bedankt voor het meedenken.