[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 18:35

8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: 8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start

Berichtdoor Kai » 13 sep 2015, 12:16

Marco biedt aan ze te reviseren.
Maar alleen Type 1
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start

Berichtdoor ElGriffo » 13 sep 2015, 12:41

Rubber van de plunjer van de type 2 is los te vervangen
Reviseren van een type 2 is me inderdaad nooit gelukt ... Ga ik
Ook niet meer proberen .

de type 1 versies is heel goed te doen
ElGriffo
 


Re: 8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start

Berichtdoor Rangeboom » 18 sep 2015, 17:58

Update:

Rubbertje vernieuwd, plunjer in injectorcleaner gereinigd, zag er mooi glad uit.
Prventief terugslagventiel 2e pomp ook nog vervangen.
Verdeler op z'n kop gelegd met aangsloten barometer en drukleidingen.
Na afschakelen pompen blijft er in eerste instantie zo'n drie bar druk staan
Dat zakt heel langzaam terug naar zo'n 2.5 bar en dan gaat het ineens snel bergafwaards.
Té snel.

Pikant; zodra ik, als de druk nog rond de drie bar zit, de plunjer indruk ( en dus vrij van de rubber afdichting ), dondert de druk heel snel in elkaar en heb ik benzine aan m'n vinger.

Kortom; er lekt brandstof bij de plunjer langs, het nieuwe rubber houdt dat tegen, maar zodra de druk onder die 2.5 bar raakt, wordt de plunjer niet stevig genoeg meer op het rubbertje gehouden en begint de zaak alsnog te lekken.

Kan deze redenering een beetje kloppen?
Een nieuwe mengverdeler dus?
Mooi kak dan, hartstikke duur zo'n ding.
Rangeboom
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 29 jun 2014, 10:30
Woonplaats: Prov. Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 8 nieuwe injectoren, nog steeds slechte warme start

Berichtdoor Douwe » 18 sep 2015, 19:00

ik ben bang dat je gelijk hebt
nu wil het geval dat ik nog wel een spinnenkop heb liggen
dus mocht je op zoek zijn naar 1 dan heb ik er nog wel 1
even een ritje van Drenthe naar friesland
spinnenkopje omzetten en weer terug
en dan hopen dat het probleem is opgelost
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten