Hallo allemaal,
ik ben Rob en sinds gisteren de trotse eigenaar van een Mercedes 380SE uit 1985.
Ik ben een hollander die van blues houdt en in Belgiƫ woont. Daarom Dutchblues.
Ik ben na lang zoeken gekozen voor deze 380SE. Hij stond bij garage Willem Schoon uit Purmerend als inruiler. Hij vroeg er eerst 2500,00 voor maar omdat hij voor de winter eens goed wilde opruimen heb ik hem voor een heel klein prijsje kunnen kopen.
Ik heb hem in de garage op de brug gezien en de auto heeft zo goed als geen roest. De enige problemen: de blanke lak laat op enkele plaatsen los, de grijze leren bekleding is op enkele plaatsen gescheurd,het vynil heeft scheuren, de mooie velgen moeten opnieuw gespoten worden en het slot van de bestuurderskant zit vast. Voor de rest is de auto in een uitstekende toestand. Gelukkig had de auto nog 1 maand APK zodat ik hem op export kenteken kon ophalen en naar de keuring kan rijden.
Ik ga de auto eerst invoeren (door douane en naar oldtimer keuring) en daarna ga ik eerst het leder en het vynil repareren. Stukjes leer in (onder) lijmen en met lederfiller vullen, afwerken en de hele bekleding opnieuw kleuren. Daarna ga ik de velgen opschuren en spuiten en als laatste na ik eens proberen of in voorlopig de blanke lak kan spuiten met een spuitbus. Ik wil uiteindelijk de hele auto retoucheren, mat schuren en bij de spuiter een nieuwe blanke lak laten spuiten.
Als de wielen, leer en blanke lak herstelt zijn is de auto in bijna nieuwstaat. Hij rijdt fantastisch .
Ik heb de auto echt als hobbyauto. Ik rij dagelijks in een Opel Frontera jeep.
Ik heb al veel onderwerpen op het forum gelezen en wellicht heb ik later jullie hulp eens nodig .
Groetjes