[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor slaat af : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:42

motor slaat af

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: motor slaat af

Berichtdoor Jeroen500SEC » 14 maart 2016, 12:47

Het kan ook een aarde probleem zijn soort probleem heb ik 5 jaar terug in Duitsland gehad.
Bleek de aarde kabel te zijn die van het motorblok naar het chassie loopt.
Wat ik toen had lijkt veel op genoemde.
Ook het afslaan bij het in Drive zetten van de auto.

Greetz Jeroen
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harm1 » 14 maart 2016, 19:40

Bedankt Jeroen, ik heb alle massapunten losgehaald, opgeschuurd etc. Vanmiddag geen probleem met tempomaat gehad zelfs totaal geen probleem gehad. Ik heb echter wel iets bij mijn i.c.m. gezien watmij niet aanstaat. Omdat mijn samsung ook een probleem heeft waardoor ik geen foto(s) kan sturen beschrijf ik het.
Linksbovenaan op i.c.m. zit een aansluiting met op de dop nr.
0155452823 en daaronder 07251923. Deze aansluiting heeft 2 beschadigingen. Volgens mij is het voor de krukas positie sensor maar hij is wel aangesloten op de i.c.m.. Kan dit van invloed zijn zoals bij mijn probleem?
mvg. Harm.
Harm1

Berichtdoor Harm1 » 15 maart 2016, 16:33

dit zijn de foto's die ik bedoelde betreffende de kabelschade ebn de ernst ervan.
mvg. Harm.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Harm1

Berichtdoor Jeroen500SEC » 15 maart 2016, 23:07

Ik weet niet of het ook met deze punten lukt maar je kun met een planten sproeier even een beetje water vernevelen over die punten of ze daar ook stroom verliest.vonkjes zie je dan wel over springen.
Wel even in het donker met draaiende motor.
Op die manier kun je ook stroom verliest in je bougie kabels op sporen.
Maar zelf denk ik dat je het zelfde probleem hebt wat ik ook had.
Als je aarde weg valt heb je ook geen ontsteking meer.
Heb toen destijds nog iemand van de adag er bij gehad.
Maar kon het probleem niet vinden.
De auto is een dag later op gehaald en naar een Mercedes dealer gebracht binnen een aantal uur kreeg ik al telefoon van de ANWB dat de auto weer klaar was.

Greetz Jeroen
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harm1 » 15 maart 2016, 23:46

Goedenavond. Bedankt Jeroen, heb het net geprobeerd en geen vonkjes. Overmorgen komt een kennis langs met een Led-meter en iets meer verstand van electronica in auto's.
Op het W201-forum in een oud topic eenzelfde probleem gevonden en daar werd het door de Jong opgelost. Het was een bobineaansluiting probleem. Ik heb vrij recent het halve blok los gehad en misschien ligt daar het probleem met aanraken, hard, zacht van bobineaansluiting. Nieuwe verdelerkap + vinger besteld.
Tijdje geleden deed mijn toerentalmeter en klokje het niet meer en 3 dagen geleden begon mijn klok weer te lopen?! Kaboutertjes? Maar gewoon doorgaan.
mvg. Harm.
Harm1

Berichtdoor Jeroen500SEC » 16 maart 2016, 00:21

Aarde problemen kunnen rare dingen veroorzaken ook bij mij had ik op eens problemen met de centrale deur vergrendeling.

Greetz Jeroen
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harm1 » 16 maart 2016, 17:59

Goedemiddag mede-forumleden. Probleem opgelost! Breukje in bobinekabelaansluiting. Na een halve nacht Goochelen en een andere halve slapeloze nacht moest ik opeens aan mijn eerste computerlessen denken: eerst de hardware/kabels nagaan. Tevens na bezoek van een fantastische website waarin iemand schreef dat hij na 20 jaar ervaring nog nooit een slechte 'coil' was tegengekomen dacht ik van 'maar de coilcable wel!'. Tevens zat ik 3 maanden geleden na een noodstop met een afgeslagen motor en tevens heb ik recentelijk de halve motor uit elkaar gehad en moest toen steeds denken ' niet daarop leunen' etc.
Na voorzichtig de kabel te bewegen tijdens draaiende motor kreeg ik dus hetzelfde gedrag van afslaan etc. Afijn, opgelost
mvg. Harm.
Harm1

Berichtdoor Jeroen500SEC » 16 maart 2016, 20:16

Mooi dat het is opgelost.

Greetz Jeroen
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor RD500SEC » 17 maart 2016, 01:14

[quoteTijdje geleden deed mijn toerentalmeter en klokje het niet meer en 3 dagen geleden begon mijn klok weer te lopen?! Kaboutertjes? Maar gewoon doorgaan.][/quote]

zijn de zekeringen goed?
Van het klokje kunnen de elco's op zijn.
Maar mooi dat je het afslaan hebt opgelost.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985

Vorige

Keer terug naar Techniek