Goedenavond,
Ik heb lang niets van mij laten horen omdat ik vrij lang probleemvrij heb rondgereden in mijn 380SE en ik er nog niet zo bekend mee was.
Natuurlijk heb ik wel veel gelezen en kennis opgedaan in de tussentijd met de W126 waardoor ik nu hoop mee te kunnen praten over dit prachtige model.
Nu heb ik sinds kort mijn tweede W126 gekocht. Geen 8 cilinder dit keer maar een mooie witte 300SE(met handbak). Hij ziet er goed uit maar heeft natuurlijk wel wat werk en aandacht nodig om hem in perfecte staat te krijgen. Hij is netjes overgespoten maar hij is nogal prutserig opgebouwd (vooral de beplating aan de zijkanten en de voorbumper). De wagen komt uit Hamburg maar heeft opmerkelijk genoeg bijna geen roest (ook niet onder de achterruit). Alle onderhoudshistorie zit er bij en hij heeft aantoonbaar 202000 km gelopen. De motor loopt stationair echter niet helemaal perfect dus dat zijn nog punten om in de toekomst te verbeteren. Echter heb ik nu een groter probleem. Toen ik laatst een stukje had gereden rook ik bij het parkeren een sterke benzinelucht. Toen ik onder de auto keek zag ik dat het in de buurt van de brandstofpomp vandaan kwam. Dit bleek een lekke brandstofslang te zijn. Nu heb ik de slang met wat moeite en kruipolie los kunnen krijgen (het zat heel erg vast) maar nu moet ik hem nog vervangen alleen weet ik niet waar ik deze slang kan kopen en welk onderdeelnummer het heeft. Het is de slang die vanuit het brandstoffilter naar voren gaat. Als alles zo is gemonteerd zoals het hoort en je achter de auto staat is het dus de slang die links uit het filter komt en naar voren naar de benzineleiding gaat. Op de slang zit na het opzetstuk (waar je hem aan het filter draait) een dunne leiding van metaal die met een hoek draait in de goede richting en daar overgaat in een rubber slang. Nu ben ik benieuwd of iemand een onderdeelnummer van deze slang heeft of wellicht een goede te koop heeft. Ik kon namelijk geen onderdeelnummer vinden en aangezien het volgens mij een geheel is kan het niet anders dan het complete stuk te kopen (met de opzetstukken). Ik zou dit onderdeel graag bestellen en vervangen omdat ik nu niet met de wagen kan rijden. Als het niet duidelijk is welke slang ik bedoel dan kan ik nog wel een foto maken (ik had zo niet een camera bij de hand). Als iemand iets weet dan hoor ik het graag.
In ieder geval alvast hartelijk dank!