door Nachtuil » 18 dec 2016, 02:32
De schokdempers zijn geplaatst, en hoewel het een eenvoudige klus is, was dat toch wel enkele uren werk. Het probleem aan de achterste schokdempers was dat je met één hand de veerkracht moet overwinnen terwijl je met de andere hand de boutjes moet plaatsen. Dat kon ik met één hand niet houden. Ik heb dan in 1 gat een draadstang gedraaid zodat ik met een moer de schokdemper omhoog kon houden om aan de andere kant het boutje te plaatsen. Bij de voorste schokdempers was het probleem de slechte bereikbaarheid van de onderste boutjes Dit zijn 12-kantige boutjes die je alleen met een ringsleutel kunt losdraaien. Ik ben anders goed uitgerust met luchtratels en dergelijke maar er zat niet anders op dan 50 maal het sleuteltje te verplaatsen. Ik dacht ook dat de achterveren versleten waren daarom had ik er al eens een stel gekocht. Na demontage van 1 veer bleek die toch even hoog te zijn dan de veren die ik gekocht heb. Daarom de ander maar terug geplaatst. Van de schokdempers die ik er af gehaald heb bleken er twee niet meer te veren, maar bij de andere twee duurde het even lang om terug omhoog te komen nadat ik ze ingeduwd had. Ik bedoel op de zelfde tijd als de nieuwe (7 seconden).