Inmiddels ben ik bijna een half jaar in het bezit van mijn 380SE uit 1983. Ondertussen heb ik er zo'n 5000 km mee gereden en tot op de dag van vandaag blijf ik het een geweldige auto vinden. 1 keer heeft de Benz mij laten staan.. toen knapte er een brandstofleiding achter onder de auto. Snelle reparatie en heb gelijk het een en ander aan leidingen vervangen. Het was bij aanschaf al niet moeders mooiste en dat is hij nog steeds niet maar de techniek blijkt naar mijn mening best aardig te zijn. Na een half jaar ken ik de auto redelijk goed en heb ik een beetje in mijn hoofd wat de mankementen zijn er wat er allemaal vervangen moet worden.
Om te beginnen de motorsteunrubbers. De auto trilt en bonkt ontzettend vooral stationair. Het ziet er ook allemaal wat droog en ingezakt uit onder de kap.
Verder nog heel wat andere rubbers die na 37 jaar hun beste tijd gehad hebben.. Leuk klusje voor tijdens de winterstop.
Hij start warm nog steeds niet meteen, maar na even doorstarten wel altijd. Injector rubbers etc staan zeker op de planning. De plastic hulsen waar de injectors in zitten kan ik alleen nergens vinden op het internet. iemand enig idee waar deze te koop zijn?
Helaas is er sinds kort een stukje van de sacco bretter verdwenen
Verloren onderweg of gestolen ik zou het niet weten.
Het rijden is echt een beleving en vind de auto (vanaf een afstand) prachtig. Maar van dichtbij word ik er soms wel een beetje treurig van.. De roest gaat zo verschrikkelijk snel jammer genoeg. Dit wil ik ook gaan aanpakken. Er zit een gat aan de achterkant onder het achterlicht..
een nare plek voor reparatie..
Tot slot lijkt het mij leuk om een keer langs te komen bij de hobby werkplaats in Zutphen zodat ik nog meer te weten kom over de 126 en de staat van mijn auto.
Hieronder nog wat plaatjes
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.