Hoi Samen,
Ik mis mijn 500SE regelmatig en heb nog wat lijntjes uitstaan voor een vervanger.
Ik heb de afgelopen tijd 2x een 380SE bekeken, ook wel een 280SE.
Nu wordt me een 560SEL aangeboden. De auto heeft een schuifdak (must), een manuele Klima (liever dan een klimatronik) en een zeer net interieur in bruin Velours. 275.000 km, tot 230.000km boekje onderhouden bij Architekt. Nu een paar jaar stilgestaan. Motor loopt mooi. Normale vering (geen HPF).
Nadelen: Roestspoor zichtbaar onder achterruit. Parkeerschade aan bumpers en zijpanelen. Remmen lopen aan door stilstand. Nog wat roest zichtbaar in wielkast. Verder staat de auto nog in Zwitserland, man moet er van af.
Kleur is Nelkengroen. Ik houd erg van groen maar vind dit wat flets... interieur wel super. chassisnummer 126039 1A 328512 weet iemand of dit een 242 PK / 272 PK is? (300 PK is zonder kat maar die heeft ie).
Ik kan hem kopen voor zo'n 7000 euro. (zou net gaan maar had eigenolijk geld nodig voor verbouwing woonkamer....).
Is het de moeite waard of is het maar een opgepimpte 380/500 zonder echte voordelen? En mogelijk bodemloze put?
Alvast bedankt voor jullie tips want ik lig er wakker van
Math
voorkant.jpgimage5.jpegimage0.jpegimage6.jpegimage4.jpegIMG_8839.JPGIMG_8840.JPGimage11.jpeg