Back-fires ontstaan door te arm mengsel, valselucht en vooral door een slechte ontsteking.
Als er geen valselucht is kan er met een goede ontsteking met 0,1% CO en een HC van 10ppm perfect worden gereden.
Het gaat wel ten koste van het motor vermogen.
Met een goede ontsteking kun je in veel gevallen zelfs je tank compleet leegrijden zonder dater een back-fire optreed.
Zie voor het afstellen de volgende tekst van de RDW:
Artikel 41 Koolmonoxidegehalte bij stationair toerental
De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer koolmonoxide bevatten dan:
4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar voor 1 oktober 1986;
3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar voor 1 juli 2002;
0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde;
0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;
*** 1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002 en blijkens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas.
Zie gas auto's: ***
Onderstaand filmpje laat een Mercedes 110 motor zie die loop met een Co van1%.
[youtube]
https://youtu.be/79qPqQZulkk [/youtube]
[youtube]https://youtu.be/79qPqQZulkk[/youtube]
Benzhans2 ik zie dat je van een
hobbywerkplaats bent.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.