Hi Math!
Excuses voor mijn late reactie, en bedankt voor jouw reactie!
Ik zag zo'n groene W126 wel eens rijden THV Rotterdam. Helaas niet tijdens het rijden in mijn eigen auto, want dat had zeker een handgebaar opgeleverd.
Sluit mij volledig aan bij jouw opmerking ''Spuit weg'' - zeker weten. Zelfs bij 100-120 rijden is het gas 0.5cm in duwen voldoende om de neus omhoog te krijgen. Manman, wat gaaf!
Maar voor mij (inzake dit type auto) te heftig en vooral onnodig, je hoeft het gas maar aan te raken en hij peert 'm. Ook bij het stoplicht rijd ik regelmatig schuin- slippend weg als een BMW M3tje
En dan doe ik oprecht rustig! Het vermogen is gewoon flink en ik rijd daarbij met de kleine wieltjes, daarom is het nodig hem zelf te laten starten met rollen en dan met BELEID bij 'gassen'.
Ook wil ik graag lange afstanden rijden en ben ik niet vies van boven 120kmh rijden. Daarom recent een 2.24 diff opgehaald en die gaat er a.s. zaterdag onder.
Groot verschil in vertanding maar eens kijken hoe dat bevalt. Ongetwijfeld biedt de 500 motor alsnog de mogelijkheid tot accelereren.
Denk ik..
Maare, het is 12:00 - tijd voor worstenbrood!
De groeten & tot laterrr