Dag allemaal,
sinds een 4 maand geleden ben ik eigenaar van een W126 560SEL 220.000km.
Die buiten het niet accelereren op vol vermogen wel goed in orde leek. (ik dacht gewoon een afstellingen probleem)
Nu ben ik vorige week bij Douwe geweest voor wat kleine puntjes op de i te zetten
Na het nakijken van onder het kleppendeksel hebben we gezien dat we best de tuimelaars vervangen en de plastiekjes van de oliebuisjes boven de nokkenassen, dit hebben we dan ook in 1 keer gedaan.
Nu vertrek ik terug richting Antwerpen en na een goede 100km begint mijn wagen olie gelijk zot te verbruiken.. ik heb s'morgens de afstand van 300km afgelegd zonder enig probleem en eigenlijk amper olieverbruik.
Na het thuis komen en de auto een nachtje te laten rusten, ben ik s'avonds weer een ritje gaan doen, de auto leek goed te lopen en eigenlijk niet echt meer last te hebben van het zwaar roken... maar ik merk dat vanaf ik een snelheid boven de 100km/u haal het olielampje brand, en de auto terug hard begint te roken.
Douwe geeft me de raad om de klepseals te vervangen, iets wat ik ook geloof.. maar een afstand van 300 km durf ik in deze staat niet meer te rijden met de wagen, dus ben ik opzoek naar iemand die mijn auto kan nakijken en eventueel de klepseals te vervangen binnen de regio Antwerpen of Vlaams Brabant.
ook wil ik hier even mijn licht op steken ... of het eventueel een ander probleem zou kunnen zijn, als het evnetueel de olieschrap veren zouden zijn , is het dan handig om een motorflush te doen ? zoja iemand ervaring? en met welk product? of toch beter niet ?
zou er eventueel een mogelijkheid zijn dat de olie gewoon niet goed rond kan gaan?
Alvast bedankt
Nick Beyers