Na een zomerstop zijn we weer verder gegaan met het terugbouwen van onderdelen op de SEC.
Meestal met succes, soms met wat minder. (zoals gister )
Gister hebben we de automaatbak aan het blok gemonteerd.
Dit is niet helemaal naar wens verlopen en hier zit na gister nog wat huiswerk aan.
Destijds is de bak met wat gepast geweld gedemonteerd van het blok.
Er is hier en daar wat getrokken aan de koppelomvormer voor de bak loskwam.
Nadat de keerring in het blok is vervangen is de bak gister weer teruggeplaatst.
Tijdens het monteren van de montagebouten tussen bak en blok zat er erg veel spanning op en wilde de naad tussen het blok en bak maar moeizaam dicht. Rondom de bouten langzaam aangedraaid en het lukte.
Vervolgens wilden we via de onderzijde de koppelomvormer vastbouten, maar de krukas was niet meer te draaien.
We hebben de bouten van de bak weer iets opgelost en hier ging het mis. Na enkele bouten een slag losgedraaid te hebben kwam er dusdanig veel spanning op de bouten die nog vast zaten dat een stuk van de oliebak afbrak.
Dat was even
Daarna verder de bouten opgelost en nu was de krukas weer prima te draaien.
koppelomvormer verder vastgezet door de krukas rond te draaien en de montagebouten tussen blok en bak weer voorzichtig aangedraaid.
Wederom met de nodige spanning. Hierna was de krukas wederom niet meer te draaien.
Wat kan ervoor zorgen dat er zoveel spanning ontstaat tussen deze 2 onderdelen?
de onderdelen op de achterzijde van het blok zitten goed. Daar twijfelen we niet aan.
Dit is op de foto's nog te checken
Alleen achter de koppelomvormer zit mogelijk iets wat spanning kan veroorzaken?
We kunnen in iedergeval opzoek naar een oliebak van de sloop
koppelomvormer.jpg
achterzijde blok.jpg
achterzijde blok 2.jpg
gebroken oliebak.jpg
oliebak.jpg