door RD500SEC » 16 sep 2023, 09:22
In de type 1 tot ca 85 had het bestuurdersportier geen vacuüm element, alleen een schakelaar die de pomp bedient, en zo de overige deuren en kleppen opent/sluit.
De late type 1 en de type 2 hebben wel een vacuüm element in de bestuurdersdeur, en dan kun je inderdaad van de beide voordeuren en het kofferslot de cv bedienen.
Misschien is het mooier om in plaats van een elektrisch element toe te voegen in de deur, een vacuüm element van de latere serie in te bouwen. Bediening blijft dan vanaf de bestuurdersdeur, of met de afstandsbediening.
@Niels bij de oudere series werkt de cv inderdaad op motorvacuüm, dan lopen er twee slangen naar elk vacuüm element, 1 voor openen en 1 voor sluiten. In het bestuurdersportier zit dan een vacuüm schakelaar, die of het openen circuit vrij geeft, of het sluiten circuit. Ook zit er dan een vacuüm tank in de auto, zodat ook bij niet lopende motor de cv een aantal malen werkt.