Vanmiddag dacht ik: nog 1 flesje lekstopmiddel in de expansietank/radiateur kiepen, eerder al 1 flesje gedaan en ging goed, maar bleef toch nog een beetje lekken,1 flesje is goed voor 8 liter koelvloeistof, dus dacht nog maar 1 erbij want er zit zo'n 12 liter koelvloeistof in de 380 meen ik. Wilde hiermee enkele kleine lekken in de radiateur stoppen.
Na het in kieperen van het spul meteen een ritje maken ,stad en snelweg, op een gegeven moment loopt de temperatuur meter wel erg hoog op....denk wel zo'n 110 graden, normaliter staat de temperatuurmeter in mijn SEC op maximaal 90 graden,dus op streepje boven de 80 graden, Dus de radiateur zal nu wel verstopt zijn
Op het flesje van MARLY,hydro lek stop voor koelsystemen, stond toch echt geschreven dat dit geen enkel kwaad zou kunnen voor je koelsysteem en lekken dicht maakt, kon zelfs in het expansievat gekieperd worden!
Het eerste flesje is er 16 juli ingekieperd en toen geen enkel probleem en vandaag dus de 2e...en toen...
Heb vanavond alle koelvloeistof (redelijk vuil) afgetapt en weggegooid en er kraanwater (even voor nood) in gegoten, word de boel meteen een beetje schoon gespoeld, en nu met kraanwater loopt de temperatuur net zo hoog op,110 graden, denk wel een flush te gaan doen in het koelsysteem voordat ik de nieuwe radiateur en koelvloeistof plaats. Rijden met de Benz doe ik niet meer totdat de nieuwe radiateur erin zit.
Heb ik het wel juist dat de radiateur de boosdoener is of kan het ook wat anders zijn?
Een nieuwe radiateur plaatsen, meen gelezen te hebben dat er ook een oliekoeler in moet zitten, als ik deze leidingen demonteer, spuit de olie (automaatbakolie???) er dan uit? Of loopt dat niet zo'n vaart?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten met de de/montage vd radiateur?