Liefhebbers,
Als inds dat ik mn W126 heb verlies ik koelvloeistof, was voor mij nog niet echt een probleem
maar heb nu het idee dat ik het sneller verlies. de koelvloeistof komt iniedergeval niet in de olie, en ik zie ook geen witte rook pluimen achter de auto dus ik ga er vanuit dat de kopakking nog goed is.
waar ik zelf aan dacht was de radiateur dop, om te controleren of er koelvloeistof via het "overdruk ventiel " weg liep heb ik onder het slangetje van de overdrukventiel een fles gemonteerd. hier kwam af en toe wel een beetje koelvloeistof in.
ik naar de garage nieuwe radiateur dop.. maar helaas ik verlies nog steeds koelvloeistof.
nou had ik mn koelvloeistof gister weer bij gevuld (wel iets boven het max) en reed ik vandaag 150 km naar huis eenmaal thuis gekomen ff onder de kap kijken en ja als ik de auto uitzet gaat het koelvloeistof alsnog aan de kook en loopt het water weg.
heeft iemand hier een verklaring voor? lijkt me tenminste niet dat t zo hoort.
betreft trouwens een 280SE uit 83
alle suggesties zijn welkom!