Eerder op dit forum vragen gesteld over kapotte krukaskering. Antwoord was vaak; als je je olie maar in de gaten houd. Dat heb ik gedaan.....tot vandaag....
Vanmiddag op de A18 een licht tikkend geluid in de motor. Ik kreeg het ter plekke warm.....als ik hem stop dan krijg ik hem niet meer aan de praat was het eerste wat ik dacht.
Temperatuur normaal en oliedruk normaal. Nou ja, toch maar stoppen dan bij een ANWB paal. Oliedruk valt ineens naar nul en motor slaat af voor ik stil sta.
Dit is einde oefening. Wat is nu zo vreemd aan ? Ik sta een kwartier eerder voor een stoplicht en zie dat mn oliedruk hoger is als normaal. Normaal was het met warme motor rond de 1 en nu bijna 2. Dat viel mij op.
Staande op de vluchtstrook olie gepeild....ja. precies NUL olie. Helemaal leeg. Eerder nog een lieter bijgevuld.
Maar nu: geen olievlek op de weg, geen oliespoor, niks niet.
Temperatuur van de motor rond de 80 graden. Nadat de motor was afgekoeld geprobeerd of hij nog rond ging. Nee dus, de motor kantelt als ik probeer te starten, m.a.w. zo vast als een huis.
Mijn vraag is dus...wat kaan hier fout gegaan zijn bij een ogenschijnlijke normale druk terwijl er dus kennerlijk onvoldoende olie in het blok was, waarom was de druk ineens hoger als normaal en waar kan het blok eentueel vaststaan. Heeft het zin om het open te maken, of maar beter gelijk vervangen.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Grt, Cor
Op voorhand maar een vraag om een andere M110 op het forum geplaatst