Ik denk dat het voor een ieder op dit forum goed is om een controle uit te voeren!!
Zoals in een eerder bericht beschreven had mijn 380SEC soms te weinig vermogen onderin en vooral als die koud was!
Eindelijk gevonden wat het probleem was
Het was het ontstekingstijdstip...
Onder de rotor zit het systeem om de onsteking te vervroegen (doormiddel van vacuĆ¼m), daar weer onder zitten twee gewichtjes met veertjes (je moet wel heel het verdeel ding uit elkaar halen).
Deze werken, volgens mij, op het toerental, als de motor op toeren komt dan worden die gewichtjes naar buiten geslingerd en past hij ook het ontstekingstijdstip aan!
Als je de stroomverdelerkap er af haalt dan moet het zo zijn dat als je de rotor vast pakt en hem verdraait (dan kan je hem een graad of 20 verdraaien) als je hem nu weer los laat moet hij vanzelf terug draaien, bij mij ging dit stroef ik heb alles gangbaar gemaakt en nu gaat dat soepel!
Dus nu staat het tijdstip altijd goed, dat was eerst niet, de ene keer stond de timing goed de andere keer weer niet, hij liep dan (soms) onregelmatig stationair, nu loopt hij heel netjes.
ik kan je vertellen dat het ontstekingstijdstip heel veel uitmaakt met vooral de trekkracht onderin en ook het netjes stationair laten lopen!
Ik denk dat er meer zijn met dit probleem, test het, verdelerkap eraf en handmatig de rotor verdraaien en kijken of hij vanzelf terugdraait, je voelt de veerdruk!
Groet,
Tom
sorry, volgende keer zal ik een fototoestel bij de hand houden!