Het is nu 24 nov 2024, 12:47
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Brinkerz » 25 sep 2010, 13:11
ze bromt uit de kofferbak maar geen van de palletjes gaan omhoog. dus een vacuĆ¼mlek.
is er eenmakkelijke manier dit op te lossen of niet echt...?
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
-
Brinkerz
- Gold Boarder
-
- Berichten: 556
- Geregistreerd: 26 jul 2010, 01:41
- Woonplaats: Zuidhorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SD
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
door ElGriffo » 25 sep 2010, 15:01
Ergens zal er een lek zijn, of een leiding los (koplamphoogte verstelling o.i.d) of een vacuummembraam van de cdv. Het is een kwestie van pomp laten draaien en dan in de portieren kofferbak en tankklep luisteren of je iets hoort "sissen" . of "even" alle deurpanelen demonteren
en dan 1 voor 1 de leidingen afstoppen tot hij functioneerd.
kortom het wordt even zoeken
-
ElGriffo
-
door Brinkerz » 26 sep 2010, 02:49
heeerlijk, lekker klooien.
tijd heb ik wel een beetje dus we gaan weer aan de slag. de wagen rijdt er niet minder om (momenteel licht illegaal met de oude platen van mijn Benz uit Arizona... heb ook een Arizona rijbewijs dus doe net of the nose bleeds...)
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
-
Brinkerz
- Gold Boarder
-
- Berichten: 556
- Geregistreerd: 26 jul 2010, 01:41
- Woonplaats: Zuidhorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SD
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
door Binsbergen » 26 sep 2010, 08:11
Wat wij vroeger deden in de garage...
Sigaret opsteken en in de vacuumleiding uitblazen, beginnend bij de pomp.
Als je de deurpanelen en bekleding loshaalt zie je vrij gemakkelijk waar het lekt..
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
-
Binsbergen
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1592
- Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
- Woonplaats: NW Veluwe
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 26 sep 2010, 20:13
Je kunt de pomp ook "foppen" door het verdeel stukje onder de rechtervoorstoel af te doppen. Door bouten in het verdeel stuk te doen kun je deur voor deur uit sluiten en uit eindelijk vind je het lek. Hierdoor hoef je niet alle deurpanelen te demonteren maar alleen van die deur met het lek.
Op een ander forum heb ik er eens een over geopend kijk daar maar eens.
Succes en laat je even weten hoe het afloopt?
Bas
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Brinkerz » 26 sep 2010, 20:16
geniale tip! ik ga er zsm mee bezig. dit weekend vooral niets gedaan maar deze week vast wel een avond over.
Ik ga aan de klooi en laat het weten.
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
-
Brinkerz
- Gold Boarder
-
- Berichten: 556
- Geregistreerd: 26 jul 2010, 01:41
- Woonplaats: Zuidhorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SD
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten