Beste allemaal,
Een vriendelijke moderator wees me er op dat het gewaardeerd word als iedereen zich even voorstelt voordat er actief van het forum gebruik gemaakt word.
Wel nu, mijn oprechte excuses voor mijn gebrekkige internet-etiquette. Dit is het eerste forum wat ik de moeite waard vind om van lid te worden, dus vergeef me als ik niet helemaal het standaard protocol volg, dit is geen onwil, dit is puur een gevalletje van onwetendheid van mijn kant
Maar goed, wie ben ik dan? Goeie vraag....volgens mij zijn de geleerden het daar ook nog niet over eens. Ik zal een poging ondernemen. Ik ben Arnout, inmiddels 31 jaar, woon in Best en hou van eigenlijk alles met een verbrandingsmotor (en de in veel gevallen bijkomende adrenaline verhogende eigenschappen die dergelijke apparatuur met zich mee brengt).
Sinds de ontwikkeling van mijn fijne motoriek (in mijn baby-periode) draai ik al alles uit- en in elkaar. Logisch gevolg is dan ook dat geen van mijn auto's ooit de dealer zullen zien en doorgaans in een veel betere technische toestand verkeren dan dealer-onderhouden auto's.
De reden dat ik hier terecht ben gekomen is (voor mij althans) vrij eenvoudig. Vorige week reed ik nog een Volvo S70 TDi maar dat zal niemand hier interesseren... Toen ik deze auto zelf kocht reed ik meer dan 1000 km in de week en dan is een dikke, betrouwbare diesel eigenlijk essentieel. Nu ik (veel) minder rijd heb ik de auto verkocht en ben ik op zoek naar iets anders. De W126 serie van Mercedes heeft me altijd al aangesproken, mede door de uitstraling maar voornamelijk vanwege de bouwkwaliteit. Het feit dat een deel daarvan in aanmerking komt voor oldtimer status, en dus goedkoop rijden in een grote, zware, luxe auto maakt ze voor mij alleen nog maar aantrekkelijker.
Het dilemma waar ik mee zat was; of nu een 6-cilinder kopen of nog even wachten (en doorsparen) en over een tijdje een 8-cilinder kopen. Dankzij dit forum is wat dat betreft al een beslissing gevallen en dat is dat ik nog even wachten en over een tijdje serieus gaan zoeken naar een 500 of 560SEC.
Tot die tijd zal ik hier over het forum blijven zwerven om mijn specifieke kennis m.b.t. deze modellenserie te vergroten. Maar wat dat betreft zit ik hier volgens mij wel goed!
Arnout