Hij.... is Champagne van kleur, zit in een roestvrij (met Dinitrol behandeld) jasje, ruikt en oogt fris. Zijn hart is een 2.8E en drinken doet hij voornamelijk vloeibaar gas en heeft geen toeters en bellen....automaatbak en schuifdak kunnen we samen mee leven. Heeft nu 235dkm gelopen met bij 195dkm na inbouw gas een koprevisie gehad.
Ik... woon aan de kust in Friesland... ben liefhebber met iewat verstand van auto's. Ooit zelfs anderen voorzien van vervoersmiddelen nu werkzaam voor een Bank.
Omdat mijn Lancia Kappa na 5 jaren afgeschreven mocht worden op zoek gegaan naar iets anders... zo liep ik eerst een gave W116 tegen het lijf, daar kort in gereden en gegund aan een andere liefhebber.... en toen... toen moest het een W126 worden! Nog niet gemakkelijk een goed exemplaar te vinden voor redelijk geld maar toen vond ik hem. Had wel wat achterstallig onderhoud maar daarover ben ik het met de vorige eigenaar eens geworden dus kon hem voor fatsoenlijk geld 'adopteren'. Ik vind dat deze het verdiend....
Nu begonnen hem in een waardige staat te brengen... rondom nieuwe remschijven en 2 nieuwe klauwen geplaatst, uitlaat geheel vervangen (Katalysator ertussen weg en lambdasonde weer terug in uitlaat geplaatst), Verdeelerkap/rotor en bougies met kabels vernieuwd (met dank voor de tips op het forum), Kroonkurk voor BBS velgen vervangen.
Nu bezig een probleem op te lossen want de auto liep toen ik hem kocht al stationair niet geheel rustig en mis wat kracht op benzine en LPG... de CO op benzine te hoog en niet afstelbaar en op gas te arm en toevoer ook al op max. Toen werd er gezegd dat mogelijk valse lucht aangetrokken werd door de voorste 2 injectoren....dus nu worden er nieuwe afdichtrubbers geplaatst...zal mij benieuwen of dat het oplost....hoop dat ik enigszins betrouwbaar mag rijden want reed ruim 15jaar op diesel zonder noemenswaardige problemen. Maar ach een liefhebber mag in deze best wat extras doen nie...
Vraag me ook af waar men zoal in Friesland terecht kan voor goed advies... Mercedes Lemmer en de mensen uit Joure/Oudehaske ken ik al...
groetjes 'Mojo'