Hallo allemaal,
M'n wagenpark is geheel volgens planning uitgedund en sinds een week ben ik de trotse vader van een 380SEC uit 82.
Na een zeer teleurstellende aanvaring met een duitser die me aan het lijntje hield en uiteindelijk de wagen die ik op het oog had "net verkocht had" ben ik bij deze wagen gaan kijken.
Had haar (iedereen heeft het steeds over zij en haar en daar moet ik even aan wennen dus ik zal hier en daar nog wel eens in de fout gaan
) al een tijdje op het oog op Marktplaats en ik denk dat meer mensen haar wel herkennen.
Zij zag er op de foto's heel netjes uit maar foto's en werkelijkheid liggen niet zelden mijlen ver uit elkaar dus op een avond maar eens langs gegaan.
Ik had me nog zo voorgenomen alleen te gaan kijken.......
Ze komt uit Californië en dat betekent in dit geval dat ze vrijwel roestvrij is.
De carrosserie is echt knetterhard, alleen het achterpaneel is een keer op z'n amerikaans vervangen dus dat moet gewoon een keer goed over gedaan worden.
Verder zijn alle opties die ik graag wilde present, leren bekleding, airco (die het nog niet doet) schuifdak en een automaat is natuurlijk standaard.
Bij de proefrit viel meteen op dat de bak er een eigen idee op nahield voor wat betreft het schakelen.
Maar ik had hier op het forum al zo veel over gelezen dat ik me daar eigenlijk niet echt druk om heb gemaakt en dat bleek terecht want ik heb de afgelopen week alle oliën en filters en ook de beroemde K1 piston vervangen en wat een transformatie levert dat op!
Ze rijdt werkelijk zo veel beter dan voorheen, schakelen gaat weer op normale toerentallen èn de kickdown doet het ook weer.
Ik moest wel even wennen aan de hoeveelheden vloeistoffen die hier in gaan na m'n jaren VW
.
Heb vroeger een W116 280S gehad maar dit was ik werkelijk vergeten!
Verder ben ik druk met het aanpakken van allerhande kleinigheidjes die nagekeken moeten worden, niks ernstigs gewoon leuk om het allemaal weer aan de praat te krijgen.
Heb alleen nog maar de foto's van de verkoper maar zal snel ook wat eigen foto's maken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.