Hoi allemaal,
Ik ben Patrick van den Berg en erg into auto's
.
Ik ben zelf thans BMW rijder in hart en "nieren" en ben aan mijn 5e BMW bezig. Dus....wat doe ik hier? Wel, ik ben al van jongs af aan helemaal gek van de W126.
Ik zie nog de eerste plaatjes voor me in de Autovisie, een donkerblauwe 380SE. Wat een mooi ding! En wat had ik een mazzel, de werkgever van mijn vader bestelde een nieuwe, een grijze 280SE met velours (het hete toen echt geen Pullman meer) en een electrische antenne. En ja hoor, op een avond kwam mijn vader er mee thuis! Wat een feest.
Maar...het feest werd groter, in 1986 kocht mijn vader er zelf een. Een 300SE, nauticblauw, grijs stof interieur en geen electrische ramen. Wel weer ruitenwissers op de koplampen en een opendak
. Toen ik mijn rijbewijs haalde, ook in 1986, mocht ik er meteen in rijden! NOOIT meer vergeten. Toen kwam de toenmalig nieuwe 7-serie op de markt en mijn vader stapte over.....dat beviel slecht en een jaar later bestelde hij een 300SEL. Die beige metallic kleur met een bruin velours interieur en een reiserechner, dat moest van mij want dat zorgde voor zoveel knopjes
. Ook de putdekvelgen waren van de partij. En ja, ook in die auto heb ik veel gereden. Daarna volgde er een W140 maar ja, die kon niet tippen aan de W126. Nooit meer heb ik in een auto gereden (W126) die zoveel indruk heeft achtergelaten. En daar moet verandering in komen! Dus nu ben ik zelf zoekende naar een goede W126. Het liefst de SEC omdat ik die erg mooi vind. Ook moet een een serie 2 zijn, waarom? Nou, die vind ik mooier
.
Hoe staat het met de zoektocht? Ik heb via internet een zoektocht gestart en twijfel:
* Moet ik gaan voor een 85/86 auto of neem ik de wegenbelasting voor lief en neem een van de laatsten
* Moet ik er een nemen met veel of weinig kilometers
* Ik ben niet technisch dus het liefst koop ik een auto bij een bekend/goed bekend staand bedrijf, wie moet ik dan kiezen?
* Ik heb inmiddels veel tips en trucs gelezen, maar ik ben bang dat ik niet alles zal zien tijdens een bezichtiging en proefrit, vandaar dus dat ik een soort van zekerheid wil
Of te wel, ik ben er nog niet helemaal uit
Ik zal hier mijn best doen een verslag te doen van mijn zoektocht.