Het is nu 23 nov 2024, 06:15
Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.
Moderator: Neerven
door Pietjebel » 22 jan 2011, 20:55
Goedeavond W126 liefhebbers.
Sinds juli heb ik een 500SEC (1983) waarin een zg flashlube systeem zit.
De automaat was aanvankelijk erg bokkig omdat "men" de flaslube aansluiting op
een manifold had aangesloten waardoor het onderdruk systeem om zeep werd geholpen.
Aansluiting losgetrokken bakwissel was weer als een zonnetje
Vraag1 Heeft flashlube nu wel of geen zin (ik lees veel tegenstrijdige info)
Vraag 2 Waar kan ik flaslube het beste aansluiten zodat het zich over alle cilinders verspreid?
groet Peter
-
Pietjebel
- Senior Boarder
-
- Berichten: 48
- Geregistreerd: 24 jul 2010, 07:11
- Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Panzerkampfwagen » 22 jan 2011, 22:12
Bij mijn SEC is het T-stukje van de flashlube tussen het vacuumslangetje wat uit het roodomcirkelde ding komt.
Is gedaan door Reprofair, dus zal wel goed zijn.blok SEC.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groet Harm
-
Panzerkampfwagen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1182
- Geregistreerd: 15 mei 2010, 19:29
- Woonplaats: Zwolle
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Leeflang » 23 jan 2011, 03:11
Documentje van :Flashlube_klepsmering_type1_info.pdf
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pietjebel » 25 jan 2011, 12:00
-
Pietjebel
- Senior Boarder
-
- Berichten: 48
- Geregistreerd: 24 jul 2010, 07:11
- Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Douwe » 06 feb 2011, 12:29
even een t splitsing in je vacuĆ¼m leiding plaatsen bij je onstekings vervroeger
dan komt het precies daar waar het nodig is volgens inbouw tekeningen van flashlube
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Panzerkampfwagen » 06 feb 2011, 12:33
Dat is al zo beschreven dmv foto etc.... op deze manier kan het verwarrend gaan werken voor de topicstarter.
Groet Harm
-
Panzerkampfwagen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1182
- Geregistreerd: 15 mei 2010, 19:29
- Woonplaats: Zwolle
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Willem » 02 maart 2011, 22:07
Maarruhhh....
Is flashlube een "must" of kan het ook zonder?
Wanneer wel/niet?
-
Willem
- Silver Boarder
-
- Berichten: 260
- Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
- Woonplaats: Groningen
- Roepnaam:
- Type wagen: 560SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Wimada » 02 maart 2011, 22:30
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
-
Wimada
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 3719
- Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Douwe » 03 maart 2011, 19:36
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
Keer terug naar LPG Specifiek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten