Hello,
Volgende probleem heb ik sinds een week of twee, toen heb ik voor het eerst in langere tijd een langere rit gemaakt.
Toen ik eenmaal een uurtje onderweg was (kruissnelheid 110 kmh) haperde de motor even (1 á 2 seconden). Terwijl ik al een plekje zocht om de auto in nood heen te sturen kwam de motor weer bij en reed alsof er niets loos was.
Na weer (ongeveer) 3 kwartier gereden te hebben had ik dit euvel nog 1 keer.
Op de terugweg is dit ook enkele keren gebeurd, niet met vaste tussenpozen helaas.
Eerste verdachte was het brandstoffilter, deze heb ik nieuw gehaald bij de dealer en gisteren eronder gezet. Pas geleden al vernieuwd : Bougies, luchtfilter, oliefilter, olie, verdeelkap, rotor, kabels. (allemaal de juiste merken, Bosch, NGK).
Toen ik gisteren onder de auto lag om de aansluitingen van het nieuwe brandstoffilter te controleren draaide de motor enkele minuten (tussen de 5 en 10) en sloeg opeens uit. (alsof je gewoon het contact uitzet). Wat me opviel was dat ik de pomp (volgende verdachte) wel nog hoorde draaien.
Paar keer getest en het is een paar keer zo gegaan, dus motor draait netjes, brandstofpomp draait netjes, maar na een minuut of 5 á 10 slaat de boel uit. Als ik dan het contact omdraai slaat de motor wel meteen weer aan en doet het dus gewoon weer een aantal minuten.
Ik hoop dat ik het probleem duidelijk omschreven heb en ik hoop ook dat er iemand is die dit probleem herkent.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Grt, Robbie.