Hoi iedereen,
Wellicht dat sommige me al kennen van het W124 forum of van de algemene mb forum, maar voor de gene die me niet kennen.
Ik ben Sava, en rij momenteel in een CLK W208 en sinds kort in het bezit van een W124 die ik later in het jaar zal importeren. Ik was al langere tijd op zoek (lees, hunkerend naar een W126) en overwoog zelfs om er zelf een in te voeren vanuit de VS. Maar het kwam er nooit van en zelfs nu heeft de W126 plaats moeten maken voor de iets economischere versie van de mb, de W124.
Volgens mij ben ik al aardig besmet met het old/youngtimer mb virus, want ik overweeg nu om mn CLK in te ruilen voor een W126, diesel. Heb net, 5 minuten geleden via sms goedkeuring gekregen van vrouwlief dat ik waarschijnlijk het beste weet.. Mocht ze zich later bedenken, jullie zijn mijn getuigen! Dus bij deze start officieel de onderzoeks periode / zoektocht naar een W126 in de prijsklasse van mijn CLK van bj 2000.
Als eerste wil me gaan verdiepen in de techniek achter de 300SD en de mogelijke varianten. Weet dat ze uitsluitend zijn geleverd in de USA en Canada, maar weet niet wat de verschillen zijn in ext/int in jaartallen. Kwam wel ergens tegen dat er een type 1 en 2 is maar dat was voor een Europese 126. Tevens was ik benieuwd naar de verschillende motoren die erin zaten(?), las ergens over een multiklepper i.c.m. 3traps automaat en dat die meer geluid produceerde dan een 4traps autom.?
Morgen of overmorgen ga ik kijken bij Janita cars in dordrecht om een eerste indruk te krijgen van hoe zoiets in het echt voelt. Heb ooit een ritje mogen maken met een 280, maar vond de auto zo slecht dat ik dat niet als vergelijkingspunt wil neerzetten. Hooguit als een punt van hoe een auto niet hoort te zijn.
Bij deze dan, tips, adviezen, links, etc. zijn allemaal welkom, en hoop dan binnenkort volwaardig lid te worden van deze club
Groeten, Sava.