[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe is dit in godsnaam mogelijk???... : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:29

Hoe is dit in godsnaam mogelijk???...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Hoe is dit in godsnaam mogelijk???...

Berichtdoor Sterrewacht » 29 jan 2011, 19:36

waarschijnlijk oorzaak gevonden....en dat is goed/slecht nieuws voor alle 280 rijders onder ons.

eerste het slechte nieuws : iedereen met een 280 motor kan dit gebeuren

nu het goede nieuws: ik heb geen slecht nieuws meer! :P

zie bijlage voor omschrijving(duits).
het kan dus gebeuren dat de nokkenassen geen olie meer krijgen , terwijl je oliedrukmeter net doet of er niets aan de hand is.
er is een aparte olie omloop voor de kop en voor de krukas/zuigers
op de krukasomloop zit de oliedruk meter.
de omloop naar de kop wordt niet gecontoleerd(is echt een dikke ontwerpfout bij dit type blok)
zelfs een oude VW polo 1.4 1988 heeft een oliedruk zender op de kop!

op olie omloop (1e schema) is nr 11 rood omcirkelt dat is waar het dus mis ging.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Sterrewacht
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 03 sep 2009, 20:24
Woonplaats: Zuid-Holland
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe is dit in godsnaam mogelijk???...

Berichtdoor Vlieger » 29 jan 2011, 19:57

De ketting spanner heeft dus ook geen olie meer gekregen!
Dan moet de motor toch een rammelend geluid gemaakt hebben, vanaf het moment dat de kop geen olie meer kreeg.

Ben erg benieuwd waarmee het olie kanaal verstopt zit, is dat nog te achterhalen?
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe is dit in godsnaam mogelijk???...

Berichtdoor dnDiel » 29 jan 2011, 22:55

Nog meer goed nieuws :P ..............ik heb het werkelijk nog NOOIT gezien of meegemaakt, dus de kans dat dit je overkomt met een 280 is echt erg klein.........
(of heeft iemand hier wel meer ervaringen mee?)

Greetz Andie.
Always look on the bright side of life........
Avatar gebruiker
dnDiel
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 24 jan 2010, 23:15
Woonplaats: Gem. Peel en Maas
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten