Hallo allemaal,
mijn naam is Mark, ik woon in Alphen (a/d Maas) en heb sinds kort een W126. Na jaren in andere modellen gereden te hebben vond ik het nu tijd voor een W126.
Mijn eerste Benz was een W116 280S van '73, deze werd opgevolgd door een 450SEL '75. Daarna heb ik nog een W201 190E 1.8 van '92 gehad welke nu in afrika rondrijdt.
Ik had voor mezelf slechts een paar eisen benoemd, maar daaraan voldoen bleek al een probleem. De auto mocht geen roest hebben, geen grote beschadigingen aan carrosserie, interieur onbeschadigd, verder moest het een 280SE met automaat zijn, liever geen climate control, liever wel schuifdak.
Na diverse voertuigen bekeken te hebben bleek er veel rommel te koop te zijn, ook wel echt mooie auto's gezien, maar die vielen dan niet binnen mijn budget.
Nu heb ik dus mijn eerste W126, het betreft een 280SE van 1982. Origineel in Zwitserland geleverd, volledige onderhoudshistorie aanwezig, etc, betrouwbaar verhaal. Deze auto voldoet aan de gestelde eisen. Heeft een automaat, schuifdak, cruise control, centrale vergrendeling, maar geen airco, geen elec ramen en geen roest. Kleur: Zilberdistelgrün, interieur: boswachtersuitvoering, ook groen dus... Ik had deze keer geen eisen gesteld over kleurstelling en interieur, en dat zie je gelijk. Een groen interieur heeft zeker niet mijn voorkeur.
Verder heb ik al een paar kleine zaken opgelost, maar die zal ik in de betreffende topics plaatsen. Verder hoop ik veel te kunnen leren op dit forum en zal ik proberen te helpen waar mogelijk.
Hieronder wat foto's van mijn nieuwe trots.IMG_0172.JPGIMG_0174.JPGIMG_0177.JPGIMG_0171.JPGIMG_0179.JPG