[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
4cm verlagen : Carrosserie & Exterieur - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:37

4cm verlagen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Re: 4cm verlagen

Berichtdoor Dennis K » 16 jan 2011, 20:24

wel een hele discussie over verlagen!!

het is simpel;
het staat mooi maar rijdt minder! maar afslijpen zou ik dus niet doen.
ik geloof dat je al een redelijk verlaginssetje hebt voor zo'n 200euro. kun je beter doen en weet je zeker dat het technisch verantwoord is!
alhoewel ik geen ervaring heb met afgeslepen veren!

groeten dennis
Ik zeg maar zo een man is niet van stro!
Dennis K
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MTW-FM » 07 feb 2011, 23:28

die van mij is verlaag met veren in combinatie met dempers,dat is nog weer een hele verbetering t.o.v. alleen verlagen met veren!

verlagings veren zijn inderdaad wat stugger dan origineel,...als je die afslijpt heb je kans dat ie gaat 'stuiteren' dat rijd niet fijn,elk kuiltje en hobbeltje voel je dan.
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 08 feb 2011, 01:58

Heb een aantal keer enkele voorveren ingekort met de slijptol. Varieerde van een kwartring tot een halve ring. Was totaal niks van te merken.

Ik moet wel zeggen dat het in die gevallen ging om het verlagen van de auto naar het normale niveau, omdat ze in alle gevallen te hoog op hun pootjes stonden.

Maar gezien het feit dat nieuwe veren niet de hoofdprijs kosten, zou ik bij een verlaging lager dan de normale hoogte ook voor een nieuwe set veren gaan.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor the name is neo » 08 feb 2011, 20:57

de mijne is achter verlaagd doormiddel van een gastank en voor dmw AMG veren en nu ligt hij mooi recht

ik heb hiervoor een polo gehad voor 7 cm en achter 8cm van de grond en dat rijd waardeloos

iedere drempel iieeet remmen en ik werd er gek van voor mij geen verlagingen meer

en nog niet te beginnen over het rijcomfort
the name is neo
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 380SE
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 08 feb 2011, 22:03

Zo'n stalen carterbeschermingsplaat is inderdaad geen overbodige luxe in zo'n geval.

Heb die van de 300SL met regelmaat nodig, en die is niet eens verlaagd.

Heb bij de eerste 500SEC een aantal deuken in het carter opgelopen, die stond voor ook nogal laag. Bij het tweede carter ook de veren maar vervangen, scheelde een heel stuk.

Wat dat betreft mis ik de G-Klasse: "Wat nou drempel?" :lol:
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur