Plm. 1 jaar terug een backfire from hell gehad en intussen het één en ander veranderd en vernieuwd.
Na 1 jaar dus nog niet helemaal lekker maar liep wel redelijk en was heel goed mee te rijden.
Maar nooit meer zo gelopen als hij in het begin deed, Before the backfire dus.
Intussen gedaan : injector rubbers vervangen, stuwschijf vernieuwd, Beru zooi er uit en alles van Bosch. naar Zutphen geweest om opnieuw alles af te stellen.
Hans heeft er echt zijn best op gedaan en na dat hij alles heeft afgesteld liep hij mooier dan te voren maar toch niet helemaal.
gaf zo nu en dan nog een klein schokje en liep voor de rest wel goed.
Vanmiddag lekker zonnetje en moest ook mijn SEC een beurtje geven , was toch buiten en lekker bezig dus gelijk nog maar eens gekeken en had ook voor de SEL alles voor een grote beurt in huis.
Bougies eruit en wat blijkt , cilinder 6 , de bougiekabel gecorodeerd aan de binnenzijde.
Nog een heel goed gekeken en wat blijkt , die kabel heeft er nooit goed opgezeten.
Duwen wat ik wil maar ging gewoon niet helemaal over het uiteinde van de bougie heen en heeft dus waarschijnlijk van begin af aan net boven het uiteinde gezeten.
Volgas of al rijdende merk je dat niet maar met stationair hikte de motor zo nu en dan .
Maar goed , kabel ingespoten met wd 40 en een oude bougie een aantal keer in en uit de kabel gedaan en ineens voelde ik dat hij er helemaal in zat.
Auto gestart en...............waanzinnig, loopt weer als voorheen.
Moraal van het verhaal. als je de kabels los hebt dan eens heel goed kijken en voelen of hij werkelijk helemaal over dat schroefeindje van de bougie gaat.
Je kunt het horen en voelen als het er over heen schuift.
GuusT