door GuusT » 15 feb 2011, 22:14
Heb het al een paar keer gedaan, ook gewoon op straat en het is te doen.
Auto goed hoog zetten, dus voorwielen op oprij bruggen en achterwielen met de krik en een paar steuntjes ook goed hoog weg zetten.
Achterwielen dus vrij laten want dat heb je nodig om de wielen te draaien om de hardy schijf los te maken
Het is een heel gewicht maar de demontage heb ik met behulp van een krik onder de bak helemaal alleen gedaan en de montage heeft mijn broer even helpen tillen , ook weer met de krik , dagje werk maar ja dan heb je ook wel wat.
Vergeet niet de koppelomvormer los van de starterkrans te maken want je MOET de bak samen met de koppelomvormer verwijderen.
Doe je dat niet dan loopt er nog ff een liter olie over je handen of hoofd en daar word je niet echt blij van.
O ja. ik heb ook de uitlaat er af gehaald omdat je ander de aandrijf as er niet tussenuit krijgt.
Dus beginnen met de uitlaat. dan beschermplaat weg, beide hardyschijven los ,tussenas lager weg halen, as er uit , en dan met de bak beginnen.
De bovenste bouten van de bak heb ik ook van onder vandaan los gemaakt en dat heb ik gedaan met een 1/2 duimse ratel set met 3 verlengstukken, ff goed mikken druk je de dop over de bout en kun je vanaf de achterzijde van de bak ook die bouten makkelijk los maken.
Wel eerst even de baksteun compleet verwijderen zodat de bak en motor al een beetje gekanteld staan.
Op mij krik heb ik een wat grotere steun gelast , één die precies onder de bak past en daardoor meer draagvlak heeft.
GuusT
Laatst bijgewerkt door
GuusT op 16 feb 2011, 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.