Hallo W126 techneuten.
Ik heb een W126 380SE van 1982 met een bakprobleem(baknr.722 310 02 194797)
De bak slipt van de 2 naar 3 en van 3 naar 4 en ik heb het volgende er al aan gedaan.
Bakolie + omvormer ververst met Dexron 2 nieuw filter en K1 piston geplaatst.
Helaas was het toen nog niet goed,daarom de modulator gewisseld er zat een groene modulator op nr.126 270 2679 deze heb ik vervangen door een nieuwe van de dealer alleen is het een bruine met nr 126 270 9379 dit schijnt de vervanger te zijn.
Oude modulator zat vol met bakolie en was dus lek,helaas is het met de nieuwe modulator nog niet goed,lijndruk staat wel op 3,8 bar ingesteld.
Als ik de bak druk instel op 5.5 bar is de slip verdwenen maar dit lijkt mij niet goed voor de bak!
Met losgekoppelde vacuüm schakelt hij wel goed zonder te slippen!
Met een koude bak is het erger dan als ie warm is,het slippen is maar 1 of 2 seconde bij het overschakelen maar ik wil het goed hebben.
Kan het vacuüm te hoog zijn bij de bak? Ik heb het vacuüm gemeten met een Sun meter en deze geeft 19 aan op de inch schaal en op de cm schaal staat ie op 48.
Wie weet raad?
O,ja als ik heel rustig optrek heeft ie meer slip in de bak dan als ik hem goed intrap.
Groet Sietse