Hallo allemaal,
Ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Peter-Paul, ben 35 jaar en woonachtig in Schiedam. Ik ben sinds enkele jaren liefhebber van klassieke auto's, danwel youngtimers. Naast mijn dagelijkse auto, sinds jaren een saab, heb ik besloten deze te verkopen daar ik toch liever ook een youngtimer wilde rijden. Voor mooi weer heb ik een Saab 96 tweetakt uit 1961.
De zoektocht naar een goede youngtimer voor dagelijks gebruik was nu ook begonnen. Voor de tussentijd had ik een Renault 25 turbodiesel uit Frankrijk gehaald. Rijdt prima maar ik miste toch een automaat en zeker een airco voor de kleine meid, die ook regelmatig meerijdt.
Mn oog was toen gevallen op een BMW 735i, echter zat ik dan weer met gasinbouw, waar ik geen zin in had en verlies van kofferruimte. Ik wilde echt een diesel dus dit was ook geen optie.
Kwam toen uit op de Mercedes echter moest ik gaan kijken welk type en uitvoering. Eigenlijk vond ik een W124 station wel erg gaaf, liefst dus met automaat en airco maar ik had grote moeite om de juiste te vinden en daarnaast waren de prijzen behoorlijk hoog. Toen ontdekte ik de W126. Deze wagen zag er voor zn leeftijd netjes en modern uit, rijdt als een trein en heeft daarnaast alles wat ik zocht. Prijzen waren nog redelijk en ik ben niet bang voor een hoge km stand, daar ik wel vertrouwen heb in de 5 cil diesel. Na een paar proefritjes ben ik voor een 1985 turbodiesel uit de USA gegaan. Alles werkt, geen roest, leer netjes, open dakje, cc en helemaal origineel.
Zaterdag staat ie voor de deur en zal ik ook even wat foto's posten.
Zal hier wel regelmatig te vinden zijn voor vragen en tips.
Cheers
PP