Hallo!
Even voorstellen dus...
Mijn naam is Dick, 46 jaar en woonachtig in Santpoort-Noord, vlakbij Haarlem.
En sinds vorige week ben ik trotse bezitter van een 500SE uit 1985...
Mijn vorige auto, een nette Golf TDI uit 2002, is gesloopt tijdens de APK roetmeting...
Garage heeft 'm vermoedelijk koud (avond tevoren neergezet) op z'n staart getrapt.
Niks gezegd en gewoon goedgekeurd. Warm liep ie wel, problemen bleken volgende ochtend bij koude start.
Natuurlijk gebeld.. "We hebben u niks gezegd om u niet zenuwachtig te maken, maar de motor is op hol geslagen.."
Garage niet aansprakelijk... dank u..
Auto is inmiddels, met motorschade, verkocht.
Ik moest dus wat anders en had echt geen idee wat.
Op een gegeven moment op Marktplaats alleen maar maximum budget ingevuld als zoek-criterium, ik wilde echt geen Corolla of ander suf hok....
(sorry Corolla eigenaren!)
Zo liep ik tegen mijn nieuwe Benz aan.
Koste wel wat moeite om de vrouw over te halen...!
Ik heb 'm volgens mij voor een acceptabel bedrag gekocht, maar ik wou dat ik deze site kende VOOR aankoop.
Hij heeft namelijk wel problemen op een paar van de "bekende" punten.
- wat roest bij 1 van de krikpunten
- wat roest onder achterraam
- motor loopt hoog stationair en lekt wat olie.
Maargoed, hij is 26 jaar oud..
En al die problemen zijn op te lossen natuurlijk.
Ik wil eerst de motor gaan aanpakken, eventueel gas in laten bouwen.
Daarna moet de carrosserie weer helemaal gaaf worden gemaakt.
Dat laatste heeft niet zo'n haast, zo erg is die roest nog niet..
Hij is blauw, zelfde als in forum-logo. Interieur is grijs leer en nog in behoorlijk goede toestand. Geen scheuren, alleen een beetje smerig...
Geïmporteerd uit Duitsland, ik ben de derde eigenaar (importeur buiten beschouwing gelaten..)
Ik zal t.z.t. nog proberen wat fotootjes te plaatsen..
Het is dus niet zo dat ik altijd al een Mercedes wilde hebben, maar nu ik er eentje heb wil ik er nooit meer vanaf!
Ik ben blij dat dit forum er is, ik heb al een hoop nuttige informatie gevonden!
In het verleden veel geklooid aan Amerikaanse V8 motoren, dus het is niet helemaal onbekend terrein..
Met steun van dit forum kom ik vast een heel eind...!
Dick