Dat wordt denk ik een aardige puzzel zonder handboek
Er zit een schroefje achter het rubber, aan de achterzijde van het portier, ongeveer ter hoogte van de bovenkant van de plaat.
Dat schroefje moet er eerst uit.
Dan de bovenkant van de plaat uit de clips zien te krijgen.
Dat gaat normaliter met een kunststof wig / wrik geval (tussen plaat en portier schuiven en dan de clip los wrikken).
Doe dat stuk voor stuk met alle clips aan de bovenkant van de plaat, werk van de achterkant naar de voorkant.
De voorste is geen clip, maar een haakje, die laat je nog even zitten.
Dan hetzelfde met de clips aan de onderkant van de plaat, werk nu van de voorkant naar de achterkant.
Hier is de achterste een haakje, die dus ook niet los wrikken.
Als het goed is zit de plaat nu alleen nog vast met twee haakjes, aan de voorkant boven en aan de achterkant onder.
Schuif de plaat naar voren, dan kan het achterste haakje losgemaakt worden.
Schuif tenslotte de plaat naar achteren, dan kan het voorste haakje losgemaakt worden.
De delen voor en achter de portieren zitten aan de onderkant vast met clips en aan de bovenkant met haakjes.
Daar dus eerst de clips aan de onderkant los wrikken en dan de haakjes aan de bovenkant, door de plaat naar beneden te trekken.
Wees voorzichtig, na 30 jaar kunnen de kunststof clips broos geworden zijn en gemakkelijk knappen. De haakjes kunnen verroest zijn en ook knappen.
Let ook op eventueel weg vallende onderdelen, die heb je waarschijnlijk weer nodig bij het terugplaatsen van het paneel.
Optimum aut nihil.