Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Dennis uit Rhenen en ben sinds gisteren eigenaar van een blauwe 280SE uit oktober 1984.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten deze auto aan te schaffen, moest er namelijk goed overna denken omdat ik mijn huidige auto (renault laguna, ja sorry ik weet het), daardoor heb weg moeten doen en ik dus de komende tijd met de trein naar mijn werk ga.
De auto heeft 235.000 kilometer gereden, tenminste volgens de kilometer teller, zeker weten doe je dat volgens mij niet maar het interieur is op de bestuurders stoel na perfect te noemen. Het probleem met de bestuurders stoel is, is ook niet optisch maar eerder dat als je gaat zitten je meteen op de bodem van de auto zit. (tenminste met mijn 110+ kilo iig wel).
Alvast mijn excuses voor dat ik meestal wat lang van stof ben en daarbij dus ook soms woorden vergeet te typen (of dat zie ik simpelweg gewoon niet), ik probeer het in te perken maar wil altijd vrij duidelijk zijn in wat ik type. Omdat ik werk als computer nerd is dat ook vrij makkelijk voor mij.
Motorisch en qua elektronische techniek is de auto in perfecte staat, de auto gebruikt geen olie, start in 1 keer, schakelt zonder schokken of stoten (behalve wanneer hij nog koud is voel je wel iets van het schakelen maar ook niet echt schokkend), de airco en clima control werken uitstekend, de originele blaupunkt radio en andere gadgets werken perfect. Het enige is dat ik zelf de ramen open moet draaien, want die zijn raar genoeg in deze luxe auto niet elektrisch.
Het onderstel en de remmen daar moet het nodige wel aan gebeuren, de remmen trillen dus de schijven voor zullen zeker krom zijn, en achter hoor ik een krakend geluid als ik over een drempel en/of over een weg rijd met flink wat oneffenheden, dus dat zal iets van een rubber zijn wat niet helemaal lekker meer is, ook het stuur dat heeft een rare afwijking, er zit namelijk speling op, dus bij rechtdoor gaan kan je een centimeter het stuur naar links of naar rechts doen zonder dat de auto daarop reageert.
De buitenkant is vrij netjes, hele ielige wielen wel, en waar het chroom plus de plastic zijkant begint daar heeft zich waarschijnlijk water op kunnen hopen en begint nu oppervlakte roest zich te vormen. Ook de wielkasten achter en op bepaald chroomwerk begint zich roest te vormen, en dat is gewoon zonde en zal zo snel mogelijk aangepakt moeten worden.
Ik heb al veel gelezen op het forum en ik kan hier al veel informatie vinden, het is de bedoeling dat ik zo veel mogelijk zelf ga uitvoeren, met mijn vader die in een ver verleden plaatwerker was die mij daarbij zo af en toe bij helpt, en een maat van mij die monteur is mij ook bij de nodige zaken zal helpen.
Mijn doel is om de auto gewoon netjes te krijgen, roestvrij, een LPG tank laten inbouwen inclusief taxiveren, en alle olie, rubbers en riemen te vervangen plus pakkingen waar nodig. En op zoek te gaan naar andere velgen, en nee geen pimp my ride velgen, maar zover mogelijk ongeveer mijn auto gelijk te krijgen aan het plaatje hier boven aan het forum. De auto zal ook gewoon in de garage thuis worden gehouden, dus hoop er na al die werkzaamheden die ik hier zal bij houden dat ik er nog lang mee kan rijden.
Dus bij deze aangenaam kennis te maken!