Er komt dus rook uit mn carterontluchting en op gevoel zeg ik dat het teveel is om goed te zijn. Heb de motor al even laten draaien want wellicht is het waterdamp dat uit de olie komt maar het blijft aanhouden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Op aanraden van een ander forumlid heb ik de compressie gemeten.
bestuurderskant passagierskant
9.6-- 9.6
9.6-- 10.5
9.6-- 10.5
9.6-- 11.0
Volgens mij is de 9.6 oke, alleen zit er dus wel een verschil van 1.4 bar tussen de hoogste en laagste. Kan iemand hier wat zinnigs of zeggen? Zijn dit goede resultaten?
En die rook uit het carter, als de motor koud is zie ik geen rook maar als hij warm is dan komt er toch wat rook uit het carter en het is alleen wanneer er gas gegeven wordt. Maar dit gegeven in combinatie met de compressie, duidt dat dan op een probleem met de kleppen? Of kan ik dat uitsluiten omdat mijn compressie goed is Zoud er nog een andere oorzaak kunnen zijn voor de rook, want de 280 en de 500 heb ik in ieder geval nooit zo zien roken uit het carter.
De kleuren van de bougies waren allemaal goed, niet vochtig zwart maar licht bruinig. Dit duidt in ieder geval dat ze allemaal meelopen. Maar zeker ben ik daar ook niet van dus correct me if im wrong. Wanneer ik de bougiekabel van de cilinder, het dichts bij bestuurder, afhaal dan reageert de motor daar niet op. Bij alle andere cilinders hoor ik een lichte verandering in het toerental. Ik heb de bougie al vervangen maar geen verschil. Het blijft altijd een hele puzzelen met zo n auto.