Ik ben in het bezit van een 380SE, 1980, ingeruild op een andere auto en besloten zelf te gaan rijden in de Mercedes. Sinds kort is de auto geheel gestript geweest, er is een en ander aan gelast (wielranden L/R achter) en die omgeving. Dorpel ook deels opnieuw. Een klein gaatje aan de bodum en er is een ander portier ingekomen. Daarna op het dak na alles gespoten in de zelfde kleur (champagne gold) door een goede spuiter. Ik heb veel aandacht besteed aan de conservering omdat ik overal goed bij kon toen er op de brug werd gewerkt. Ik heb een aantal dagen besteed aan het aanbrengen van een coating/waslaag in alle holle ruimtes enz.
Ik ben bijna klaar met afbouwen. Nieuwe schokbrekers, veren, onderhoudsbeurt, dynamo gereviseerd, trekhaak geplaatst, uitlaatdemper achter, Kofferbakrubber vernieuwd enz enz. Nu nog een nieuw achterraamrubber, LPG aansluiten, de bekapping weer aanbrengen en daarna laat ik de auto goed afstellen op gas. De auto loopt echt fantastisch goed. Schakeld perfekt. Ik ben vast nog veel vergeten maar er is veel vernieuwd en aangepakt. Alles zelf aangepakt op het lassen/strakmaken en spuiten na.
Ik rij ook wel in een S320CDI van 2001 met alle optie's. Dan merk je op dat de oude S bejaard is en natuurlijk dat de techniek niet stil heeft gestaan. Maar de 380SE V8 heeft iets speciaals en geeft zoveel rijplezier.
Groeten uit Groningen