In mijn 'aankoopkeuring' post heb ik beschreven dat ik een mooie 280SE gezien heb bij een BOVAG garage in Friesland.
Op hun website staat dat ze op iedere auto boven € 4.500,- standaard 6 maanden BOVAG garantie geven.
In de advertentie naast de auto staat ook netjes het 'BOVAG garantie' logotje.
Toen ik de garagist ernaar vroeg keek hij moeilijk (kan ik mij voorstellen bij een 32 jaar oude Benz
) en zei dat dit eigenlijk niet voor deze auto bedoeld was en dat ik: "bij problemen toch zeker niet helemaal terug naar Friesland wilde komen met de wagen"
(Nou... wèl degelijk als bijvoorbeeld met 120 op de snelweg de ketting breekt en de kleppen door de motorkap schieten...).
Maar botweg weigeren deed hij ook weer niet. Een beetje vaag.
Ik heb op de BOVAG site gekeken en de garantie heeft geen leeftijdsbeperking. Alleen moet de verkoopprijs boven de € 4.500,- zijn.
Is het ooit forumleden 'gelukt' zo'n wagen met BOVAG garantie te kopen? En zijn er ervaringen met afhandeling van problemen?
Ik heb de garantievoorwaarden gelezen en daar staat alleen het standaard "Niet voor aan slijtage onderhevige onderdelen" en zo. Maar ik vraag me af of ze bij een wagen van die leeftijd niet alles op 'normale slijtage' gaan gooien.
En als laatste, kan een BOVAG garage weigeren een auto met garantie te verkopen? Ik heb op de BOVAG website gekeken, maar kan daar niet echt een antwoord op vinden. Hooguit dat je als klant van de garantie af kan zien, en dat moet dan ook letterlijk zo worden opgenomen in het koopcontract.