Hallo allen,
Ik ben nu al een hele tijd met mijn auto aan het stoeien, hij wilt gewoon niet lekker lopen.
Vandaar dat ik ook zeer waarschijnlijk naar de hobbyhut ga zeer binnenkort om hem daar te laten maken.
Als hij eenmaal loopt is en blijft het een blok waar k-jetronic op zit, ik heb meerdere auto's gehad met dit brandstofsysteem en ben er nooit echt kapot van geweest.
Ook met LPG is dit vaker problemen dan lekker goedkoop rijden.
Daarom zit ik er nu aan te denken om mijn 500SE, als hij eenmaal goed loopt en ik een goede basis heb, hem om te bouwen naar carburateurs.
Ik hoop dan op een stukje extra vermogen en betrouwbaarheid, na inbouwen LPG zit ik dan in ieder geval niet op minder dan 231 pk en heb ik een veel kleinere kans op backfire's, dat is de theorie, nu de praktijk nog!
Is er hier mischien iemand die al eens iets gevonden heeft over carburateurs op een 500?
Ik kan er niks over vinden op internet.
Mischien iemand die een adres weet waar ik een carbset kan halen, eventueel plug and play?
Dus een set die zo te monteren is incl spruitstuk.
Anders word het een spruitstuk laten maken denk ik, al zie ik dat niet als een probleem.
Ik heb er best wat geld voor over, dat maakt me niet zoveel uit, weet dus alleen niet waar ik moet beginnen.
Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt,
Stephan