Heb een vast adres waar ik onderhand al meer dan 20 jaar kom (autoservice actief in zwolle,ook een aanrader voor banden,zeer scherpe prijzen ,kan bijna niemand in zwolle tegen op, ach ja voor alle dingen eigenlijk kun je bij hen zeer goed terecht,daar word je echt geen poot uitgetrokken) en dat houd ik zo, deze mensen doen hun werk gewoon goed en zoals het hoort. Ze zijn enkele jaren terug eens met een verborgen camera actie van een tv programma dacht met die Andre van Toor ofzo opgenomen, bleek dat er zoveel gesjoemelt werd met zgn nepreparaties in het algemeen met/bij APK keuringsstations etc etc, echter autoservice Actief kwam zeer goed uit de bus,0 fouten!!, alle gebreken ed werden gevonden en voor een nette prijs gefixt,niets werd erbij verzonnen en ook zagen ze geen mankementen over het hoofd, en das toch netjes? Tegenwoordig werken er heel wat prutsers met een APK station/bevoegheid te keuren...en als ze dan door hebben met klanten te maken die geen enkele technische kennis hebben van autotechniek ,nou dan weet je het wel, neem bv de kwikfit/euromaster o.i.d., kun er op aan dat altijd je remmen LEVENSGEVAARLIJK zijn en compleet vervangen moeten worden mevrouwtje,oow uw uitlaat is ook niet zo best meer,kijk eens een roesplekje,beter meteen vervangen hoor,levensgevaarlijk mevrouwtje,ga maar gauw een bakkie koffie nemen in onze koffiehoek dan zullen wij al deze onderdelen wel even vervangen,kosten vallen wel mee hoor mevrouwtje..jaja tot dat de rekening op tafel komt dan trekt mevrouwtje wat witjes weg ,tja repareren doen ze daar niet, letterlijk gehoord eens daar: wij monteren uitsluitend nieuwe onderdelen,maar meneeer dat kleine gaatje id uitlaat pik je zo dicht met dat lasapparaat wat daar staat en kan wel weer 2 jaar mee..., antwoord: die gebruiken we alleen om eventueel dingen pas te maken enzo en nogmaals ,wij monteren alleen nieuwe onderdelen..jaja dat weten we nu wel
(vrouwtje helemaal bang natuurlijk dat ze met een week verongelukt) en kwikfrot maar gniffelen,de varkens,de suckheads maar ja dat is het beleid daar he,smeer de klant zoveel mogelijk aan, als je daar komt zakt je de moed al id schoenen..
Krijg je het gevoel in een sloopwagen te rijden.... de KWIK FROT!--------En nu...hoe ik dit weet? als beginnend automobilist ben ik destijds daar wel eens geweest,dacht dat het een goed bedrijf zou zijn,vandaar mijn kennis over de gang van zaken daar, maar had het al wel snel bekeken daar,op aanraden van mijn neefje kwam ik terecht bij Actief en zolang die nog bestaan blijf ik bij hen klant---------...Als ik perse eerder zou willen bij hun (actief) is dit heus wel te regelen maar vind het wel best zo,ga hun niet lopen pushen heb een goede verstandshouding met hen en wil dit graag zo houden,deze mensen verdienen op een eerlijke manier hun boterham en dat soort mensen zijn er tegenwoordig veels te weinig van,ze doen wat ze zeggen en afspraak is afspraak, ach en die 3 weken zonder APK ..pech..boete ..jammer dan..zie het wel.
Gewoon lekker genieten van me SEC, dat ding is goed dat weet ik zeker, dus komt wel goed jaaaaa
En natuurlijk kom ik voor de meeste dingen bij Hans en Danker,hebben zeer goede kennis over onze fijne benzen,reparaties voor kleine prijsjes, maar mijn SEC blijft eigenlijk tot op heden zo goed,heb er echt nog maar heel weinig aan moeten vervangen,in het begin de radiateur vervangen (nieuwe Nissens erin gezet op aanraden van Hans,schijnen zelfs beter te zijn als de orginele) omdat de eerste montage Behr van 1982 licht zweette bovenin, kon niet veel kwaad, maar ik wilde het perfect hebben, en een keer de remblokken voor en 2 oliewissels, oow ja en nog 1x een fuseekogelhoesje moest worden vervangen, thats all. Maak ook niet zoveel kilometers meer op jaarbasis ,misschien scheelt dat ook nog een beetje?Goede wagens die W126/C126 en! kilometerstand staat nu op zo'n ongeveer 157000.
Het liefst zou ik alles bij Hans en Danker laten uitvoeren maar helaas zijn hen niet APK bevoegd.
Weer een lang verhaal maar zwollenaren en de mensen id omgeving, doe er je voordeel mee of niet, wat jij wilt.