haha kijk er zijn mensen aan het denken gezet
en dit was mijn bedoeling
het is niet dat ik een probleem heb met mijn kachel die werkt naar behoren
maar er zijn meerdere mensen die het zelfde probleem onder vinden
een kachel die niet heet wil worden
dit is vreemd want inderdaad het mono/kachel ventiel heeft stroom nodig om de doorstoming af te sluiten
(kevin)dus op het moment dat je daar het stekkertje van afhaald moet je kachel warm worden
(zo sluit je uit of het aan de elektriche regelunid ligt)
tenzij er een luchtbel in zit
want de kachel is eigenlijk het hoogste punt in de wagen kwa koelwater
en bij het mono/duo ventiel gaat de waterstroom een kleinstukje naar benden naar de terugslag klep om dan vervolgens na de pomp nog verder naar beneden te moeten
dus als zich ergens lucht op hoopt zou het daar zijn lijkt mij
benmbben het groten deels met jou eens
ik heb hier namelijk meerdere duo ventielen liggen voor reperatie
en heb mij af zitten vragen waar het rubber
rode circel voor was wat meestal stuk gaat
de enigste verklaring is om te zorgen dat het koelwater niet boven het magneet deel komt
gele cicelals het daar volloopt is er nog geen probleem want het grappigste is dat doen ze al van nieuws af aan
het rubber is volgens mij niet nodig (alleen de buitenste rand voor de afdichting)
want in het koper zit een gaat je geboort wat binnen in het filterje aan de andere kant van het rubber uit komt
dus volgens mij stroomt door het filtertje heen koelvloeistof naar de bovenkant van d eplunjer en heeft dit het doel om als een soort schok breker te funtioneren voor het ventiel
zodat het fentiel binnen in dus niet gaat klappen maar voorzichtig heen en weer gaat
het enigste deel wat een verklaar bare werking heeft is het rubber boven aan de plunjer
die sluit het gat af zodat er geen doorstroming kan plaats vinden
de kachel heeft een eigen elektriche circulatie pomp onderaan het mono/duoventiel
deze pomp zuigt het koelwater door de kachel radiateur
je kan testen of je pomp nog werkt door de wagen op contact te zetten tempratuur regel wieltjes volledig op koud zetten tot je klik hoort
nu zou alles stil horen te zijn onder de motor kap
als je nu je temp regelwieltej naar warm draait zou je een zoement geluid onder je mono/duoventiel moeten horen
is dit niet het geval
dan zou ik eerst uitsluiten of je pomp ook stuk is
naast het mono/duoventiel hangt een stekkervebinding van de pomp je kan heel simpel deze even los halen en hier op de twee contacten 12 volt zetten het maakt eiegenlijk niet uit op welke je plus of min zet
om even te testen of de pomp wil werken
als je pomp dan wel werkt dan heb je in iedergeval uitgesloten dat het de pomp is
dan zijn er nog de mogelijkheden van zekeringen die heel lijken maar toch stuk zijn
om zekeringen uit te sluiten pak een universeel meter en meet de zekeringen door terwijl ze in de houder liggen
zo weet je zeker dat de zekering goed is en goed contact maakt
en dan is er nog de mogelijkheid tot geoxideerde stekerverbinding op de regelunid
als je dit alles hebt uitgesloten dan zou je toch gaan denken dat je regelunid stuk is of je bediening
maar ik dwaal wat af het ging over de kachel in het algemeen die het wel doet maar koud word bij hogere snelheden
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.