Ik kom steeds een stukje verder in het doorgronden van deze motortechniek.
Mijn eerste idee was de boutgaten waar de injectors mee vast zitten door te boren en daar de gasinjectoren te laten inblazen. Jeroen opperde dit ook al toen ik hem belde aangaande mijn plannen.
Bij mijn M117 blok zitten de injectoren in hulzen die op hun beurt weer aangesloten zijn op een kunstof/rubber verzamel leiding. Die loopt naar het blok waar het koudstartventiel en Linker carteronluchting op aangesloten zitten en ook de stationair versteller.
Als de motor stationair loopt en zoals ik ook vermoed in het onderste deellast bereik dan wordt (een groot gedeelte van) de aanzuig lucht via de stationair regelklep naar de verstuivers (huls) geleid.
Dit om de lucht beter te laten mengen met de benzine.
Voor LPG dampinjectie is nu de vraag of er voor het gas inspuitpunt genoeg lucht doorstroming is om de LPG goed te laten mengen.
De instroom van de stationarversteller zit net boven de gasklep, ik zal Jeroen hierover een mailtje sturen voor ik in mn spruitstuk ga boren.
Wat betreft het stationair regel ventiel, weet iemand of dit ding vol open staat bij deel en vollast of dat hij sluit zodra de gasklep opengaat?
Weer een heel verhaal.