Beste forum leden,
eerst zal ik mij even voorstellen.
mijn naam is Rick ben 19 woon in 't Harde nog bij mijn ouders.
ben nog bezig met mijn elektro opleiding. (3e jaar van de 4 (zucht))
ben opzoek naar mijn eerste auto en vin de W126 gewoon pracht auto's.
zowel de SE als SEL maar voornamelijk de SEC.
ik zoek een auto die niet teveel in wegenbelasting en verzekering kost.
zodat de auto mij eigenlijk niks kost als ik hem laat staan.
dit i.v.m. mijn beroep waar ze eigenlijk altijd met een auto van de zaak rijen.
mijn budget ligt tussen de 4000 en 5500 euro hangt een beetje af van de conditie.
wil graag een auto op gas die motorisch goed is.
nu ben ik zelf redelijk technisch en heb in mijn leefomgeving een aantal mensen die automonteur zijn.
die mij 9 van de 10 keer met alle plezier willen helpen.
ik verwacht zeker niet als ik een 126er koop dat ik er nooit wat aan hoef te doen.
juist in tegen deel ik hoop er zoveel mogelijk van te leren.
nu is mijn vraag wat jullie advies is.
is het wel verstandig een 126er te kopen of kan ik beter beginnen met een 124er?
wat zijn jullie gemiddeld per jaar kwijt aan onderhoud?
wat zijn dingen waar ik echt rekening mee moet houden?
is importeren rendabel?
en is gas inbouwen wel zo verstandig.
(ik ben niet iemand die altijd jaagt met een auto)
ik ben afgelopen week bij Gerhard van der Weide geweest voor wat advies.
zij dat een 124er verstandiger zou zijn voor LPG.
ik zal er niet omheen draaien een SEC vind ik de mooiste auto die er is. (van wat ik zou kunnen betalen
)
ik ben nu in totaal bij 3 SEC's wezen kijken en ik zie wel dat ik voor 5000 euro lang geen perfecte SEC heb.
nu heb ik nog een vraag.
ik ben vorige week bij een SEC wezen kijken. nog op benzine.
binnen mijn budget motorisch goed en de automaat ook.
maar onder de achter ruit zit wat roest. (wel het minste van wat ik tot nu toe gezien heb)
voor het achter wiel niet op de carrosserie maar net onder de auto. (berm kant)
bijde deuren zijn onderaan redelijk rot. (nog niet door maar het bladert wel flink af)
dakraam en airco werken niet.
niveau regeling kraakt behoorlijk aan de berm kant.
volgens de verkoper een kwestie van afstellen.
er mist een hoop rubber en wat sier werk.
de auto is overgespoten en is daarna mijns inziens niet meer volledig in elkaar gezet. qua rubbers en sierlijsten.
hoop dat jullie wat advies voor mij hebben.
ik probeer de auto met mijn verstand te kopen maar dat valt niet mee
Gr. Rick