Het is nu 24 nov 2024, 21:37
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Horn » 15 mei 2012, 22:01
Zoals de titel al zegt...
Twee weken geleden langs de kant gestaan en uiteindelijk weggesleept door ANWB. Probleem is inmiddels opgelost alleen sluit de vergrendeling van de motorkap niet meer rechtsvoor. Linksvoor doet het gewoon, maar rechtsvoor klikt 'niet vast'. Je kan de klep gewoon helemaal naar beneden duwen, maar hij klikt niet vast en komt weer iets omhoog. Je ziet dat de klep scheef zit, als je (wat harder) rijdt, zie je de klep rechts ook een beetje omhoog komen.
Geen lekker gevoel, dus zou het graag repareren. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de tips en de hulp.
-
Horn
-
door Peter 500SEC » 15 mei 2012, 22:07
Misschien eens goed smeren ?
Er worden heel wat motorkap sloten aangeboden, dus is het wel mogelijk dat deze nog wel eens stuk kunnen gaan
-
Peter 500SEC
-
door Frank64 » 17 mei 2012, 05:38
Dat heb ik ook gehad, even met WD40 inspuiten en klaar. Oorzaak is oud vet en rommel die tussen de vergrendelings "haak" zit.
-
Frank64
-
door Arjan » 17 mei 2012, 08:03
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Horn » 17 mei 2012, 18:40
heren, dank voor de reacties. het is gefixt.
het haakje waar het staaldraadje aan vast zit zat inderdaad door vuil vast en vergrendelde dus niet. met de tandenborstel van mijn vrouw (ssssssttttt
) alle vuil verwijderd en vervolgens in de WD40 gezet. alles works weer like a charm.
Muchas gracias!
-
Horn
-
door Frank64 » 17 mei 2012, 19:27
Wat zal je vrouw er lekker uitzien als ze der tanden heeft gepoetst en begint te lachen..haha
-
Frank64
-
door Horn » 17 mei 2012, 19:56
WD40 is toch overal goed voor?
-
Horn
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur