Goedendag,
Ik heb een 380SEC van 83 met zwarte kleppendeksels (volgens mij is dat dan type 2) Is een revisie motor geweest. Op benzine liep hij redelijk. Ik heb nu gas ingebouwd en liep de auto niet mooi meer. Blijken een hoop kleine problemen in te zitten. Injectie rubbers onsteken e.d.. Liep al een stuk beter toen dit vernieuwd was. Alleen nog niet zoals een 8cijlinder moet lopen. Cmpressie getest en was aardig goed. Alleen viel het op dat de rechterbank sneller opdruk was dan de linkerbank. De kleppendeksel eraf gehaald en de nokken gemeten. Blijkt de linker nokken as ingelopen te zijn.
Nu heb ik zo'n mooie cd van een 126 met technische gegevens en daar staat dat je dit met plaatjes en een soort meter moet doen om de stoters af te stellen. Natuurlijk heb ik zo'n ding niet. Weet iemand hoe dit ook anders kan en moet?
Ik zoek trouwens ook nog een nokkenas voor de linkerkant (bestuurderskant)en bijbehorende tuimelaars. Is het verstandig om die hydraulische lichters ook te vervangen? Dit zijn een hoop vragen die hopelijk beantwoord worden.
Alvast bedankt Ruud.