door pollythepolster » 12 mei 2012, 17:26
Hallo allemaal,
deze jongen baalt goed heeft na lange tijd zijn 500SEL uit 1985 (serie 1) op kenteken en dan naar twee dagen rijden is er iets niet in de haak.
even de voor geschiedenis, auto liep goed koud start goed, warm na direct starten (tot 10 min) goed lopen daarna lang doorstarten na keuren thuis neer gezet en op kenteken gewacht.
toen ik deze per post kreeg platen besteld en er op gedraai. heb bij de Makro injector reiniger gekocht en bij de benziene in gegooid. ( je weet het maar nooit). na die avond ongeveer 6 km te hebben gereden, volgende dag mee naar het werk ( 20 km) geen probleem. om 22.00 uur auto weer gestart ( moest overwerken) om naar huis te gaan na het starten slaat de auto direct af, nogmaals gestart en weggereden auto loop eigelijk direct niet lekker in mijn achteruitkijkspiegel zie ik dat die redelijk rookt en een beetje naar benzine ruikt. uiteindelijk richting autobaan gereden en naar huis, op de autobaan lijkt het alsof niet alle cilinders een vonk krijgt en zakt voor mijn gevoel de brandstof meter ziender ogen, ook is de temperatuur meter af en toe aan het "dansen" tussen de 85 en 110 graden (maar eigenlijk zo snel dat ik het niet geloof) als hij op 110 graden staat en ik gas geef zakt hij naar 85 binnen 10 seconden laat ik het gas weer los is hij binnen 15 seconden weer op 110 graden.
uiteindelijk thuis gekomen auto aan de kant gezet en even gekenen stationair lijkt het als hij op 5 of 6 cilinders loopt, maar hij rookt blauwig en stinkt uit de uitlaat naar zeer veel onverbrande benzine.
volgende ochtend auto meer gestart direct zelfde probleem blauwig roken en benzine lucht, de stekker van de stationar regelling heeft geen effect meer ) ik weet zeker (zelf getest) dat deze heeft gewerkt .
ik heb eigelijk niet direct een idee, mischien iemand van jullie wel.
Groeten Gert Jan
oh ja auto komt uit Amerika (california) heeft 132000 meil gelopen.
Help Help