Beste w126-experts,
Mijn naam is Ali, 24 jaar en ben al een lange tijd lid van de w201club. Reden: omdat ik rondrijd in een W201 2.5 Diesel (OM602.911) uit '85. Ik geniet er elke keer weer van, en sleutel er regelmatig aan. Het kost een beetje, maarja, dat is het nadeel van het hebben van een oldtimer als hobby.
Ik ben een computernerd, en hou me bezig met IT projecten (software ontwikkeling, IT architectuur e.d.) en doe dat naast mijn studie aan de Universiteit in Utrecht. Ik woon zelf in Doorwerth, dus is het regelmatig op en neer pendelen tussen de twee plekjes. Vind ik niet erg, hou erg van autorijden. Momenteel rij ik (voor het dagelijks verkeer) in een Polo bluemotion uit 2012. Geinig wagentje, maar zo plastic als Barbie.
Ik heb momenteel nog geen W126. Maar droom van een mooie '86 300SDL met Europese koplampen, leren bekleding, climate control e.d. Waarom een diesel? Nou, op een of andere manier trekt die techniek me meer. Een benzine-wagen mag dan sneller reageren, sportiever zijn en soepeler zijn... maar een diesel is robuust, soms een beetje log en bovendien erg simpel. Er is een uitspraak (gelezen in de Autoweek van enkele maanden geleden: de drie punten in de mercedesster staan voor: Water, Diesel en Olie, en je kunt de hele wereld rond (rondje om het sterretje)).
Via dit forum wil ik zo nu en dan alle ins en outs leren kennen van de W126, en een beetje onderzoek doen naar het verkrijgen van zo'n gigantische wagen. Heb nog geen stalling / garage dus op korte termijn gaat dat sowieso niet gebeuren. Het zou absoluut geniaal zijn als ik eentje uit california kan importeren, maar dat is toch echt wel veel poespas, maar tjah, eerst even een leuk zakcentje bij elkaar verzamelen, want de (mooiste) S-Klasse (ooit gemaakt, Dank daarvoor mr. Bruno Sacco) koop je niet met een paar tientjes...