Het is nu 24 nov 2024, 22:23
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Horn » 30 jun 2012, 21:43
In mijn koplampen zit een beetje condens. geen drama, maar het viel me op toen ik de auto net aan het wassen was. is het aan te raden om ze open te maken en droog te fohnen? of is het risico groot dat door ze open te maken ik eea alleen maar erger maak?
indien het advies is 'openmaken', is mijn vraag 'hoe?'.
dank!
-
Horn
-
door Hopke » 30 jun 2012, 21:47
Klemmetjes eraf halen.
Kun je zo het glas verwijderen.
En er ook weer op zetten
Gr. Hopke
-
Hopke
-
door Peter 500SEC » 30 jun 2012, 21:54
Misschien heb je hier iets aan ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Peter 500SEC
-
door ElGriffo » 30 jun 2012, 21:58
Als ze maar niet gekit zijn
-
ElGriffo
-
door Peter 500SEC » 30 jun 2012, 22:02
-
Peter 500SEC
-
door ElGriffo » 30 jun 2012, 22:04
Hij kan ook aan de achterzijde lek zijn
-
ElGriffo
-
door Peter 500SEC » 30 jun 2012, 22:05
Dat kan inderdaad ook Marco
Maar volgens mij moeilijk te zien in installeerde toestand, of ?
Het achterste gedeelte zit toch onder de motorkap, kan daar dan ook water bijkomen ?
-
Peter 500SEC
-
door Leeflang » 01 jul 2012, 02:12
Die ovale deksels aan de achterkant zijn zeker lek, daar zit een gaatje in (ongeveer ter plekke van de gele cirkel, maar dan aan de binnenkant) dat uitkomt in een kanaaltje dat van de onderkant naar de bovenkant loopt (van de ene rode cirkel naar de andere).koplamp.jpgIk vermoed dat dat speciaal zo geconstrueerd is om condens te verdrijven.
Door de hitte van de lamp verdampt de condens en verdwijnt via het gaatje door het kanaaltje.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Panzerkampfwagen » 01 jul 2012, 05:05
Precies door de warmte vd lamp verdampt normaliter het vocht, de lamp kan wel zo lek zijn dat er niet tegen te verdampen valt misschien of te weinig gebruik?
, dan ff de kitspuit erbij ofzo? Of nog beter een nieuw rubber tussen het glas.
Groet Harm
-
Panzerkampfwagen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1182
- Geregistreerd: 15 mei 2010, 19:29
- Woonplaats: Zwolle
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Peter 500SEC » 02 jul 2012, 08:50
Als er iedere keer vocht en of condens in de koplamp terecht komt, is er m.i. is mis en zal dit op den duur de reflector en contacten aantasten.
Ook de lamp zelf zal dit niet ten goede komen
-
Peter 500SEC
-
door Horn » 02 jul 2012, 09:25
ik ga proberen ze open te maken, ze te reinigen en zal daana kijken hoe ze zich houden. Dank voor de adviezen.
-
Horn
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten